Sigrid Snuggerud, Gjøvik Skiklubb, nyvalgt ungdomsrepresentant i Skistyret

Skitinget 2021

Skitinget 2021 ble gjennomført digitalt lørdag 12. juni.

Oppland stilte med følgende delegater på Skitinget:

• Kjetil Dahlen, Søre Ål IL
  • Ine Wigernæs, Øystre Slidre IL
  • Anne Karen Olsen, Svea Skilag
  • Sigrid Snuggerud, Gjøvik Skiklubb
  • Ole Kristian Kirkerud, Lillehammer Skiklub
  • May Kristin Lønseth, Lensbygda Sportsklubb

KLIKK HER for å se Skitinget i opptak.

Økt satsning på bredde og rekruttering
Skiforbundet har slitt med synkende medlemstall de siste årene. Som et resultat av dette, ønsker forbundet nå å sette økt fokus på dette i årene som kommer. På Skitinget ble det derfor vedtatt å opprette 5 prosjektstillinger som såkalte Skiklubbutviklere, som skal jobbe regionalt over hele landet, tilknyttet skikretsene - og direkte ut mot klubbene.

Vedtak fra Skitinget 2021

Valg
Erik Røste fra Vind IL ble gjenvalgt som president, mens Eva Tine Riis Johansen fortsetter som visepresident, etter å ha blitt foreslått til gjenvalg som benkeforslag av Oslo Skikrets.

Gledelig for Oppland er at Sigrid Snuggerud, Gjøvik Skiklubb, som også sitter i vårt skikretsstyre, ble valgt inn som ny ungdomsrepresentant i skistyret.

SKISTYRET 2021-22

Grenkomiteene vil først bli offisielle etter at Skistyret har godkjent dem, men fagmøtene i de ulike grenene har innstilt følgende opplendinger inn i verv i de ulike grenkomiteene:

• Linda Svendsrud, Gausdal Skilag, nestleder i Kombinertkomiteen
  • Kristian Brenden, Tormod Skilag, nestleder i Hoppkomiteen
  • Per Morten Nyeng, Ringebu-Fåvang Skiklubb, medlem i Langrennskomiteen
  • Johanne Killi, Dombås IL, medlem/ungdomsrepresentant i Freestylekomiteen

Ettersom der er nytt skiting allerede i Molde om ett år, er alle tillitsvalgte valgt kun for ett år. Nye valg vil bli gjort på Skitinget 2022.

Vi gratulerer med vervene og ønsker lykke til!

nif-epi04, 04