Vil du være 'skiutvikler'?

Oppland Skikrets søker etter en ny medarbeider i 50% stilling som vil være med på å utvikle skiidretten i Oppland. Søknadsfrist 15. juni.

Vår skiutvikler søker nye utfordringer, Oppland Skikrets søker derfor etter en ny medarbeider som skal bidra til å utvikle skikretsens skiklubber og trenere for at vi skal få enda flere glade, motiverte og gode skiløpere – i alle aldre. Søknadsfrist 1. juni.

Stillingen er en 4-årig 50% stilling med mulighet for forlengelse.

Hovedoppgavene i stillingen
.... er knyttet til kompetanseutvikling og skifaglig oppfølging av kretsens klubber og trenere, herunder:

• Iverksette kompetansetiltak og trenerutdanning innenfor Skiforbundets utdanningstilbud
  • Bistå klubbtrenere med råd- og veiledning
  • Bistå klubbene i anleggsspørsmål
  • Bistå klubber i møte med barn og unge med nedsatt funksjonsevne
  • Utøve holdnings- og verdiarbeid
  • Utvikle informasjon på nettsider, sosiale medier og bruke idrettens IT-verktøy

Skiutvikleren har ansvar for å utarbeide tiltaksplan innenfor sitt ansvarsområde med utgangspunkt i skikretsens handlingsplan og rapporterer ihht til denne på hvert styremøte.

Kvalifikasjoner
Vi søker deg som har stor interesse for idrettsfaglig utviklingsarbeid og skiidrett spesielt. Du bør ha idrettsfaglig utdanning på høgskolenivå og være kjent med idrettens utdanningstilbud og Skiforbundets «trenerløype». Du bør også ha erfaring med idrettsarbeid og være godt kjent med idrettens organisering og verdigrunnlag. Det er en fordel om du har erfaring med å arrangere og holde kurs.

Arbeidet ved skikretskontoret skjer i nær kontakt med det frivillige apparatet i kretsen og i skiklubbene. Det betyr at du må være tilstede på møter og arrangementer utenom ordinær arbeidstid. Du må ha en sporty og fleksibel innstilling til jobben og ha førerkort.

Vi kan tilby
.... en utfordrende jobb i et miljø med stort engasjement for skiidretten. Du må være selvstendig og strukturert og ha god gjennomførings- og samarbeidsevne.

Lønn etter avtale.

Skikretsen holder til på Idrettens Hus i Olympiaparken, Lillehammer.

Spørsmål kan rettes til:
Oppland Skikrets v/ administrasjonssjef Ellie Lein, tlf. 977 71 953

Søknad med CV
... sendes pr. e-post til oppland@skiforbundet.no

Frist: 15. juni 2021
Tiltredelse: Snarest mulig etter 15. august

Last ned stillingsutlysningen som pdf-fil