Team GTL søker trener

Lyst på en ny utfordring? Gjøvik Toten Langrennn (Team GTL) har en ledig trenerstilling med hovedfokus innen juniorgruppa.

Team GTL eies og drives av idrettslagene i Gjøvik-/Toten-regionen og har historie helt tilbake til 1995. Formålet med region-teamet er å sikre et best mulig sportslig og miljømessig tilbud til aktive lokale utøvere i junior- og senioralder, som ønsker å videreutvikle seg som langrennsløpere. Vi har som mål å utgjøre et av de beste langrenns-miljøene i landet og bidra til at vi får flere eliteutøvere fra vår region.

I 2020/21-sesongen vil Team GTL bestå av 30-35 utøvere i junior- og senioralder. I tillegg vil teamet ha tilknyttet et antall «assosierte» utøvere. Dette er lokale utøvere som deltar mer sporadisk på grunn av at de for tiden er tilknyttet enten forbundslag eller toppidrettsgymnas (og bor borte).

Utover utøvergruppa har Team GTL et solid støtteapparat som blant annet tilbyr full smøreservice, sekundering osv. i forbindelse med Norges Cup og NM både på junior- og seniornivå.

Teamet har 3 -4 fellestreninger per uke og ca. 1 treningssamling per måned frem til konkurransesesongen. Samlingene er fordelt ca. 50/50 på nær- og fjernsamlinger.

Team GTL har nå ledig en trenerstilling med hovedfokus innen junior-gruppa.

Som trener i Team GTL vil du inngå i et trenerteam på 5 trenere under ledelse av hovedtrener, Håkon Ramstad.

Arbeidsoppgaver:

• Bidra til planlegging og gjennomføring av fellestreninger
  • Bidra til planlegging og gjennomføring av samlinger
  • Bistå utøvergruppa i forbindelse med jr. Norges Cup/NM
  • Individuell treneroppfølging for et antall junior-utøvere (overlapping/gradvis overtakelse av utøvere er mulig)
    • Herunder veiledning ifm. individuelle treningsplaner og løpende oppfølging av individuelle treningsdagbøker (OLT)

Vi søker en engasjert og motivert trener med evne til å se den enkelte utøver. Du bør ha relevant trenerkompetanse/erfaring og evne til å bidra til å skape et godt prestasjonsmiljø. Egen erfaring som utøver kan absolutt kompensere for mer formell trenerkompetanse og vi oppfordrer også unge trener-aspiranter til å søke. Dersom du nylig har lagt egen langrenns-satsing på hylla, men fortsatt ønsker å være en del av langrenns-miljøet på junior-/seniornivå, kan dette være en fin mulighet. Team GTL vil være positive til kandidater som ønsker å videreutvikle sin trenerkompetanse gjennom Skiforbundets trenerløype.

Kvinnelige trenere oppfordres spesielt til å søke.

Spørsmål vedrørende stillingen kan rettes til:

Søknad sendes sportslig leder Håkon Kvam på epost, h.kvam@totenbanken.no, innen fredag 27. juni.