Uttak Nordisk Juniorlandskamp

Johannes Staune-Mittet, Lillehammer Skiklub, og Tuva Johnsen, Raufoss IL Langrenn, er tatt ut til Nordisk Juniorlandskamp i Falun.

Nordisk Juniorlandskamp arrangeres i Falun 24-26. januar.

Skiforbundet langrenn har tatt ut seks jenter og seks gutter til Nordisk juniorlandskamp i Falun 24. - 26. januar 2020.  Uttaket er gjort på bakgrunn av sammenlagtresultater i Equinor Norgescup på Lygna i januar i år.

Helt siden 1978 har Nordisk Juniorlandskamp vært en konkurransearena for yngste juniorklassene (17 og 18 år) i grenene langrenn, hopp og kombinert. Norge, Sverige, Finland, Estland, Latvia og Litauen deltar årlig og USA stiller med en sterk tropp som gjestenasjon hvert annet år. Arrangørsted alternerer mellom deltakerlandene Norge, Sverige, Finland, Estland.

For Skiforbundet langrenn er Nordisk juniorlandskamp en viktig utviklingsarena for både løpere og ledere, hvor fokus er å tilegne seg kunnskap, høste erfaringer og bli kjent med utøvere fra andre nasjoner. For de fleste utøverne er dette deres internasjonal debut.

Konkurranseprogram:

• Fredag 24. januar: 5/10 km (Klassisk)
  • Lørdag 25. januar: Sprint (Fristil)
  • Søndag 26. januar: Stafetter 3x3 km/3x5 km (K,F,F)

JENTER
Emma Kirkeberg Mørk, Drammens Ballklubb
Frida Haugskott, Buvik IL
Marte Mikkelsplass, Bromma IL
Tuva Johnsen, Raufoss IL langrenn
Ingerid Vadder, Morgedal IL
Tuva Anine Brusveen-Jensen, Lyn Ski

GUTTER
Johannes Lønnestad Flaaten, Morgedal IL
Preben Horven, Bossmo og Yttern IL
Johannes Staune-Mittet, Lillehammer Skiklub
Ola Spigset, Nes Ski
Henrik Kvennås, Byåsen IL
Johan Lien Nordeng, Alsvåg IL

Kontaktperson Skiforbundet langrenn:
Leder adm. og utdanning Pål Rise, mobil +47 481 72 128.