VM i Oberstdorf – endringer medietreff

Velkommen til ski-VM i Oberstdorf, kun få dager til mesterskapet starter. Vi viser til tidligere utsendt medieinformasjon og gjør oppmerksom på endringer i pressekonferansetider for alle grenene (se oppdaterte dagplaner nederst i saken).

Følgende endringer gjelder:

Tirsdag 23. februar kl 09:40 – Digital PK Langrenn Sprint Kvinner (flyttet fra 24.2)

Tirsdag 23. februar kl 10:20 – Digital PK Langrenn Sprint Menn (flyttet fra 24.2)

Tirsdag 23. februar kl 11:00 – Digital PK Hopp Kvinner (flyttet fra samme dag kl 10:45)

Onsdag 24. februar kl 09:00 – Digital PK Kombinert Menn (flyttet fra samme dag kl 08:30)

Pressekonferanse langrennstrenere tirsdag 23. februar kl. 10:00 avlyses, langrennssjef og trenerne er tilgjengelig for intervjuer etter avtale med mediekontakt langrenn Gro Eide.

Gjennomføring pressekonferanser
Her er TEAMS-lenke for påmelding for de som ønsker å stille spørsmål til langrenn og kombinert. Vi ber dere som skal stille spørsmål være logget inn senest 5 minutter før pressekonferansen starter og at dere sitter i et stillerom/ikke åpent landskap, og gjerne med headset. Det blir mulighet for å rekke opp hånda og stille spørsmål, antall vil være avhengig av hvor mange som er påmeldt. Det vil være en fordel om ikke for mange fra hvert mediehus stiller spørsmål på samme pressekonferanse, men at dere er, som tidligere nevnt, internt koordinert.

For de som vil stille spørsmål i hopp kan dere gjøres dette via Zoom. Lenke sendes ut via WhatsApp i forkant.

I etterkant av pressekonferansene vil det være mulighet for at TV-stasjonene får 1-1-intervjuer utendørs på forespørsel.

Kombinert og hopp er tilgjengelig for 1-1 intervjuer i forbindelse med alle offisielle treninger etter forespørsel.

Medieguide ski-VM 2021

Dagsplaner for ski-VM 2021

Vi ber om at henvendelser rettet mot utøvere og støtteapparat går gjennom mediekontaktene:

Hopp:
Steinar Bjerkmann, +47 917 98 264, steinar.bjerkmann@skiforbundet.no

Kombinert:
Claes-Tommy Herland, +47 92 82 72 83, herland@skiforbundet.no

Langrenn:
Gro Eide, +47 900 29 009, gro.eide@skiforbundet.no

Den daglige informasjonsflyten foregå via WhatsApp. De som allerede er registrert i WhatsApps langrennsgruppe vil være med på all kommunikasjon knyttet til langrenn. Kombinert og Hopp har opprettet nye grupper.

Registrering til WhatsApps langrennsgruppe

Registrering til WhatsApps hoppgruppe

Registrering til WhatsApps kombinertgruppe

PS: Ved store- og ekstraordinære nyhetshendelser vil vi også informere pr. epost. VMs nettside www.oberstdorf2021.com.

Disse stiller for Norge i VM: Langrenn, Hopp (kvinner, menn), Kombinert

Oppdaterte dagplaner for Ski-VM 2021.

nif-epi04, 04