Torbjørn Skogstad (leder langrennskomiteen NSF) og Anniken Aune (Tverlandet IL)

Tverlandet IL Årets langrennsklubb

Tverlandet IL ble kåret til Årets Langrennsklubb av NSF Langrenn, sammen med Leksdal IL og Søre Ål IL.

Anniken Aune fra Tverlandet IL mottok prisen under helgas Høstmøte til skiforbundet i Oslo.
Vi gratulerer!

Tverlandet IL
Skigruppa har de senere år vokst fra å være en liten håndfull løpere for få år siden, til i dag å ha 50 aktive langrennsutøvere fra 5-24 år.
Det har de senere årene vært satset på løypeutvikling, anskaffelse av tråkkemaskin, ferdigstillelse av skihytte samt en enorm innsats på rekruttering.
For de minste arrangeres barnas skiskole, samt 10 cuprenn (Telenorkarusell) for barn i alle aldre i løpet av vinteren. Tverlandet arrangerer sitt eget kretsrenn der det i 2022 var 130 påmeldte.
Det er 5 ulike treningsgrupper med barn fra 5 og opp til juniornivå. Skigruppa har pr i dag 4 løpere som deltar på HL, 2 seniorer og 5 juniorer som deltar på NC jr/sr.
Tverlandet IL ski jobber under NSF sin filosofi «Langrennsglede for alle» og ser på seg selv som en stor skifamilie der alle er velkommen.
Dette er en klubb som tar i mot nye skiglade barn og voksne på en god måte.

Det ble i alt delt ut 7 priser i forbindelse med Langrenns Høstmøte i Skiforbundet.

Les mer om saken her:
7 Langrennspriser