Nordnorsk ski - webinar 2021

Invitasjon til webinar med Thomas Losnegard. «Hvordan skape utvikling hos unge utøvere». Tidspunkt 09.06.21 kl 20.00.

Thomas Losnegard er Førsteamanuensis ved NIH, og Fagansvarlig utholdenhet Olympiatoppen. Thomas er en av de i Norge som har størst innsikt i hva som kreves for å være, men også å bli en av verdens beste skiløpere.

I webinaret vil vi ta for oss ulike temaer rundt trening og utvikling av unge utøvere fra et idrettsfysiologisk perspektiv.

«Nordnorsk ski -webinar 2021» er en webinar serie med mål om kompetanseheving innen utvikling av og tilrettelegging for langrennsløpere og skiskyttere i alderen 14-19år. Gjennom dette er ønske vi å skape et godt utgangspunkt for utvikling, øke bredden i toppen nasjonalt, hindre lekkasje av løpere til miljøer i sør, samt redusere frafall.

Webinaret er åpent for alle ski- interesserte, både aktive utøvere, foreldre og trenere.
Webinaret arrangeres med støtte fra Samfunnsløftet og Woodcon.

Gå inn på NTG Tromsø Langrenn/Skiskyting på facebook for å finne link til webinaret! (Det vil bli ny link for hvert webinar!)

Neste webinar er med Audun Svartdal 15.06.21 kl 20.00.
Tema: «Hvordan utvikle god teknikk blant unge utøvere»