Inderøyningene gikk 4856 kilometer på ett døgn

Sist fredag fredag gjennomføre Inderøy IL klubbarrangementet 24 timers løpet Coop 24 i skianlegget på Inderøya. Totalt ble det gått 4856 km, som er nesten til Libanon fra skistadion på Inderøya.

Inderøyningene gikk 4856 km til sammen i løpet av de 24 timene Coop 24 rennet varte. Starter vi på Petter Northug stadion og går 4856 km kommer vi nesten til Libanon. Det er langt, og viser hvor mye vi kan få til når vi går sammen. Artig at vi fikk til litt aktivitet når mye annet er avlyst grunnet Corona. Heldig med været var vi også. Mange koste seg i skiløypen, selv midt på natta. Vi hadde folk i skiløypa i samtlige 24 timer.

De 172 deltagerne gikk i snitt 28,2 km hver. Når vi skal sammen skal gå lengst mulig er alle bidrag like viktige, alt fra de som går 1 km til milslukerne. 11 personer gikk over 10 mil.  Lengst av alle gikk 16 åringen Sigurd Kvalvik. Han var i skiløypene i 14 av de 24 timene og tilbakela utrolige 185 km. Nærmest han var søsteren Elise på 14 år og broren Sverre på 13. De gikk 150 og 142 km.  På de neste "plassene" fulgte Erlend Skutberg (140 km), Jenny Farbu (15 år 130 km) og Signe Farbu (12 år 113 km).  Vi hadde også en familieklasse. Familien Kvalvik la ned en durabelig innsats og vant denne klassen. De 8 kvalvikingene gikk til sammen 740 km. Familien Farbu (454) og Mjømen (391) fulgte på de neste plassene.

Vi er imponert over alle som har deltatt og fått testet sine grenser.

Skigruppa i Inderøy il oppfordrer andre skiklubber å gjennomføre lignende renn. Klarer dere å gå lengre enn oss på 24 timer?