Nede fra venstre: Tiril Ribe Heia og Nicoline Engen fra Grong, Mats Endre Lien fra Stjørdals-Blink, Espen Vekseth-Hahn og Anna Vekseth-Hahn fra Steinkjer skiklubb. 2 rekke fra v: Vegard Wold fra Stjørdals-Blink, Johan Valskrå fra Grong, Ove Jonasen fra Stjørdal-Blink, instruktør Atle Rolstadaas fra Norges skiforbund, og Ola Seem fra Grong. I tillegg deltok Massi Anna Tokle Yri fra Inderøy.

Stor aktivitet på kurs og samling på Bjørgan

Sist helg arrangerte Grong IL alpint og Nord-Trøndelag skikrets v/Alpinkomiteen trener 1 kurs i alpint og en åpen kretssamling for barn og unge fra 8 år og eldre. Det ble ei fin helg for alpinmiljøet i kretsen.

Trenerkurset hadde 10 deltagere. Det er generelt få kvinner som er trenere i alpint, og derfor var det spesielt artig at ungdommene Tiril Ribe Heia og Nicolina Engen fra Grong il alpint, Anna Vekseth-Hahn fra Steinkjer skiklubb og Massi Anna Tokle Yri fra Inderøy il alpint deltok. Jentene har i mange år vært med på de åpne samlingene i alpint.

Kursinstruktør var Atle Rolstadaas fra Norges skiforbund.

40 barn i alderen 8 til 14 år fra klubbene Stjørdal, Inderøy, Steinkjer, Bangsund, Namsos, Grong og Lierne deltok på samlinga.

Kretsen har åpne rekrutteringssamlinger i løpet av vinteren. Barna trenger ikke å ha forkunnskaper i alpint, men må være trygge i heis og kunne plogsvinge. Barna lærer mye på kort tid og samlingene er et fint fellesskap for barna og voksne. De trenger ikke å komme fra en klubb med et alpinmiljø.

Alpinkomiten har ei rekrutteringssamling i måneden framover. Neste samling blir på Grong skisenter 15. og 16. februar. Vi oppfordrer skiglade barn og ungdom til å ta turen. Påmelding kommer på Nord-Trøndelag skikrets nettsider etter hvert.

nif-epi04, 04