Telemark og Randonee i Møre og Romsdal Skikrets

Kompetansehelg i skikretsen.

Helgen 21-22 september vil det bli arrangert en felles kurs og kompetansehelg for alle skigrenene våre i kretsen. Hvilke kurs og tema det blir tilbud om, og hvor kompetansehelgen blir er ikke klart enda, men hold av helgen! Mer informasjon kommer.

Vellykket Skikretsting og Fagdag-ski.

Astrid Eide Stavseng ble gjenvalgt som ny Leder i skikretsen. Klikk for oversikt over vårt nye Kretsstyre og Grenkomiteer. Det ble en hyggelig Ting/ fag-dag, med god stemning blant de ca. 50 fremmøtte. Gode foredrag, et godt Krets-Ting, gode grenmøter, og to treningsøkter til utøvere fra langrenn, hopp/ kombinert, telemark og randonee. 6 utøvere ble hedret med gaver/ premier.

NM Randonee/ Romsdal Rando

Et meget vellykket NM/ Romsdal Rando arrangement av Romsdal Randoneeklubb! Hildegunn Hovdenak, ble Norgesmester i Dameklassen og Vegard Øie fikk Bronse i Herreklassen - begge to fra Romsdal Randoneeklubb, Gratulerer!

5 pl. til Guro i VM!

Guro H. Kjølseth ble nr. 5 og ble beste norske dame under VM-parallell i Rjukan lørdag, Gratulerer! Dette var kanskje Guro`s siste internasjonale konkurranse, da hun vurderer å trappe ned telemark-satsingen til neste sesong.

VM Telemark på Rjukan.

Gratulerer til Sivert Hole og Åndalsnes IF med VM-Bronse under VM på Rjukan tirsdag! MRSK har med fire utøvere: Guro Helde Kjølseth - Sp.kl. Rival, Sivert Hole - Åndalsnes IF, Tor Kjetil Alstad - Eidsvåg IL og John-Steinar Solstad Alme - Eidsvåg. Vi ønsker våre utøvere "Lykke til" videre i VM!

6 plass i VM-Randonee!

MRSK hadde med tre utøvere til VM og VM Junior-Randonee i Villars i Sveits forrige uke! Vegard Øie - Romsdal Randoneeklubb ble nr. 6 i lagkonkurransen - Gratulerer! Juniorene Erik Kårvatn - Todalen IL og Edvard Sætran Solli - Torvikbukt IL ble nr. 19 og 35 i Menn ungdom-klassen, Gratulerer!

NM Gull til Guro!

Guro Helde Kjølseth - Sp.kl. Rival, kjørte inn til Gull under NM Sprint i Telemark i helgen, Sivert Hole - ÅIF ble nr. 2 i Herreklassen. I Juniorklassen ble Tor Kjetil Alstad - Eidsvåg IL nr. 2, og i klasse 15-16 år ble det seire til både Kaja Husvik og Sverre Alme (begge Eidsvåg IL), Under NM Paralell - søndag, ble det på nytt GULL til Guro, Bronse til Sivert, 1-plasser igjen til Kaja Husvik og Sverre Alme, og en rekke andre sterke resultater av MRSK-utøverne, Gratulerer til alle - med imponerende resultater!

Norgescup Randonee

Stor deltagelse og høyt nivå under NC-Randonee i Todalen. Norgeseliten og mange gode svensker på plass, og seieren i herreklassen gikk lørdag til Romsdal Randoneeklubb`s Killian Jornet, Gratulerer! Også mange andre sterke resultater fra Romsdal Randoneeklubb sine utøvere, og fra flere Juniorer i skikretsen!

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI03, 03
NTB scanpix