Telemark og Randonee i Møre og Romsdal Skikrets

Kretsting og Gren-møter

Skikretstinget og grenenes Vårmøter ble avholdt i Molde tirsdag. Det var et gledelig godt oppmøte, og gren-møtene gav gode diskusjoner om bl.a. rekruttering. Anne Cathrine Enstad ble gjenvalgt som Leder i M&R skikrets. Kretsen fikk også ny nestleder, og noen nye ledere av grenene våre. Protokoll fra Tinget er klar.

Randonee-landslag

M&R skikrets er sterkt representert i neste sesongs Randoneelandslag! Tre utøvere på Landslaget, og fire utøvere på Rekrutt-landslag! I tillegg er Ola Hovdenakk trener for Rekruttlaget. Gratulerer til alle med uttaket!

WC Randonee i Tromsø

Denne uken er det World Cup Randonee i Tromsø, og MRSK har med 5 utøvere - fra Romsdal Randoneeklubb og Trollheimen Fjellsportklubb. Første konkurransedag er tirsdag med mix-stafett. Vi ønsker våre utøvere Lykke til!

Digitalt Skikrets-todagers Påskeskirenn!

For et fantastisk ski-vær under det Digitale to-dagers Påskerennet! Takk til alle som ble med! Flere klubber mobiliserte til deltagelse, og totalsummen antall kilometer er imponerende 2700 km! (lengre en Norge på langs) Og mange enkeltutøvere har imponert med lange og fine skiturer! :)

Romsdal Rando

Romsdal Randoneeklubb arrangerer lørdag sitt tradisjonsrike "Dynafit Romsdal Rando" i Vengedalen med et fantastisk fint vær! Se resultater i eqtiming. Foto: Håkon Lundkvist

Ny Sølvmedalje til Kaja i VM Junior!

Gratulerer igjen til Kaja Husvik, Eidsvåg IL! Kaja kjørte inn til Sølvmedalje i klassisk-øvelsen under VM Junior - Telemark i Sveits. Maria Heggheim Berge vant rennet.

NM Telemark

Åndalsnes IF arrangerte et vellykket NM på Bjorli i helgen tross noe vind og snø! I lørdagens NM Sprint ble det Bronse i NM jr. klassene til både Kaja Husvik, Eidsvåg IL og til Sigurd Myhre Glimsdal, Åndalsnes IF. I klasse Senior-Herre ble det Sølv til Sivert Hole, Åndalsnes IF. Gratulerer til alle!

4 x MRSK utøvere til WC-Ål!

Fire unge telemarkutøvere fra skikretsen er av NSF tatt ut til World Cup rennene på Ål denne uken, Gratulerer - og Lykke til! Første renn er allerede torsdag.

7 utøvere fra MRSK til VM Randonee!

Hele 7 utøvere fra MRSK er tatt ut til VM Randonee i Spania senere i vinter, Gratulerer med uttak! Hele seks utøvere fra Romsdal Randoneeklubb + Ingfrid Klokseth fra Tomrefjord IL er med i den norske troppen!

NM Randonee på Kårvatn

NM Randonee på Kårvatn i Todalen startet lørdag med en flott vinterdag! En tøff løype i nydelige omgivelser, fine spor oppover fjellet, topp merket trasè, et veldig godt gjennomført norsk mesterskap av Trollheimen Fjellsportklubb - i samarbeid med Todalen IL. Topp-utøvere fra mange nasjoner deltar i NM/ NC rennene i helgen.

se flere nyheter Vis alle nyheter
nif-epi04, 04