Telemark og Randonee i Møre og Romsdal Skikrets

Randoneesamling

Romsdal Randoneeklubb inviterer til treningssamling 26-27.6.2021 Sett av helgen i slutten av juni for å bli med på samlingen som arrangeres av Romsdal Randoneeklubb. Trollstigen innbyr til flotte forhold for sommerski. Samlingen er for utøvere over 12 år. Nå er det åpnet for deltagere fra hele landet!

Breddesamling Hintertux 2021

Norges Skiforbund Telemark planlegger breddesamling i Hintertux oktober 2021 dersom forholdene tillater det. Se informasjon her.

VM og VM jr. Telemark

Flott innsats og gode resultater for Møre og Romsdals to telemarkkjørere i VM og Jr.-VM i telemark i Melchsee-Frutt i Sveits. Strålende comeback av Norges for tiden raskeste kvinne Guro Helde Kjølseth, med Bronsemedalje i Team Parallell-slalåm, og 5 plass i VM-Sprint! Også veldig imponerende av Eidsvåg IL`s Rakel Kvernberg Blø som i søndagens krevende VM Jr. Klassisk, i 2000 meters høyde kjørte inn til en flott 6. plass. Bare 25 hundredels sekund fra pallen. Gratulerer til begge to!

Over 100 000 høydemeter i 10-timers rennet!

Rundt 60 deltagere deltok i 10-timers Randonee-rennet søndag - i et fantastisk vær! Totalt ble det gått over 100 000 høydemeter fra kl. 0800-1800, og bl.a. gikk tre utøvere over 5000 høydemeter! Og mange deltagere, både barn og voksne, imponerte med et stort antall høydemeter! Klikk for oversikt over deltagere og høydemetre.

M&R skikrets - 100 år!

Gratulerer til alle skiklubber! Møre og Romsdal skikrets er 100 år i år! Stiftelsesdatoen vår er 12 mars, så fredag var vi "på dagen" 100 år! Alpin-miljøet feiret med grilling og brus i solen på Bjorli søndag, og Langrennsmiljøet feiret med brus til alle - etter rennet på Skaret lørdag. Kanskje kan vi også møtes i forb. med Skikrets-Tinget til våren, som er berammet til lørdag 05 juni! Klikk for en "Ski-hilsen" til klubbene våre.

SBM Cup - Telemark

Det ble en veldig fin dag på Bjorli lørdag. I tillegg til at vi fikk arrangert renn for treningsgruppa vår, feiret vi at Skikretsen er 100 år med pølser og brus til alle.. Jeg vil takke alle som kom på renn, både de som tok på seg startnummer og gav oss fine dueller i løypa, og de som gjennomførte arrangementet.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI01, 01
NTB