Telemark og Randonee i Møre og Romsdal Skikrets

Terminlister (3 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 11.03.2023 Til 11.03.2023 Arr. navn Silsetrenna 2023 Arrangør Batnfjord IL Gren Randonee Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 11.03.2023 Til 11.03.2023 Arr. navn Silsetrenna 2023 Arrangør Batnfjord IL Gren Telemark Krets Møre og Romsdal Skikrets Live

Heiskort ved Bjorli Skisenter

Bjorli Skisenter annonserer for tiden "Early Bird" priser. M&R skikrets kan også denne høsten bestille sesongkort samlet til våre klubber/ utøvere/ trenere/ støtteapparat/ familier, til de samme prisene.

Utstyr til trening

Skikretsen har kjøpt inn orgeltramper og plasthopp for utlån til klubbene våre. 6 x orgeltramp som også kan brukes til rulleski/ rollerblades (se video). Plasthoppene er beregnet til bruk kun om vinteren. Ta kontakt med skikretskontoret om noen ønsker å låne utstyret til aktivitet i klubben. Foto/ video: Lierplast as

Interessert i å utvikle skiidretten i kretsen?

M&R skikrets og Norges Skiforbund utlyser stilling som "Skiklubbutvikler" i kretsen vår. En 3-årig prosjektstilling i 50%. Er du interessert i å hjelpe skikretsen - og alle klubbene med bredde, rekrutterings-aktivitet, kurs, anleggs - og arrangementsutvikling? Alle skikretsene i Norge ansetter nå Skiklubbutviklere i sine kretser. Klikk for mer informasjon.

Telemarklandslaget sesongen 2022-2023

Norges Skiforbund har tatt ut seks utøvere på telemarklandslaget for 2022-2023 sesongen. Det er også tatt ut et rekruttlag for at flere talenter kan få matching med eliten.

Vårmøter i skikretsen

Grenkomiteene i kretsen; Langrenn, Hopp/ Kombinert, Telemark, Randonee og Alpint planlegger ikke Vår-fagmøter denne våren. Men forhåpentligvis arrangerer vi et felles Høst-fagmøte for alle grenene møte inkl. en treningsdag for utøvere - i løpet av høsten.

Romsdal Rando

Arrangørklubben Romsdal Randoneeklubb høstet mange lovord for sitt Norgescuprenn Romsdal Rando i Vengedalen lørdag, under svært krevende værforhold! Imponerende av de 9 unge utøverne som deltok i SBM-Ungdomscupen!

Gull-Sølv- Bronse i NM Randonee!

Mange medaljer til MRSK-Randonee-utøvere under NM i Myrkdalen, Voss. Gull til Hildegunn Hovdenak og Bronse til Malin Indergård - begge Romsdal Randoneeklubb. (Sølv til Malin i NM Jr.). I Herreklassen ble det Sølv i NM senior til Vegard Øye, Romsdal Randoneeklubb, og Erik Kårvatn, Trollheimen Fjellsportklubb (Gull i NM Jr.), Gratulerer til alle!

Gull og Bronse i NM Telemark!

NM Junior-Gull til Kaja Husvik, Eidsvåg IL, og NM Senior-Gull til Børge Søvik, Isfjorden IL (comeback!) i Sprint-øvelsen søndag, Gratulerer! Og NM Bronsemedaljer til både Sivert Hole, Åndalsnes IF, og til Guro Helde Kjølseth, Luster IL, (ex. Sp.kl. Rival) under NM Telemark i Myrkdalen, Voss lørdag. Gratulerer!!

Silsetrenna

Lørdag inviterer Batnfjord IL til sine tradisjonelle Fjelltelemark og Randoneerenn "Silsetrenna". Her blir det i tillegg lagt opp "Fjellslalåm" hvor det er åpent for bruk av alle typer ski. Gøy på ski - og et skirenn for alle!

100 000 høydemeter under 10-timers skirenn

Totalt ble det gått nærmere 100 000 høydemeter under 10-timers skirennet i Randonee på søndag! Randoneeutvalget i M&R skikrets inviterte til et 10-timers skirenn, hvor målet var å samle flest høydemeter i løpet av 10 timer. I tillegg ble det arrangert "Dynafit Snow Leopard Day" ved Tusten Skiheiser.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI03, 03
Foto: Hanna Johre / NTB