Stikk Ut Ski!

Skikretsen har i samarbeid med Nordmøre og Romsdal Friluftsråd utarbeidet "Stikk Ut Ski". Denne vinteren utvides tilbudet/ antall poster/ ski-destinasjoner.Dette tiltaket er ment som et folkehelse, tur og rekrutteringstilbud for alle aldre!

15 desember startet Stikk UT- Ski igjen - i sin andre skisesong!, Både Skikretsen og Friluftsrådet håper både store og små skigåere gleder seg like mye som oss. Oppdatert oversikt over Stikk Ut Ski - postene kommer snart. Og husk: Stikk UT! Ski gjelder KUN for folk med ski på beina!

Stikk Ut postene er lagt til tradisjonelle skiløyper - i gode oppkjørte spor, hvor det ikke skal være noen ras-fare. Vi har ikke lagt opp til Stikk Ut ski poster utenfor oppkjørte spor denne vinteren heller. Turmål på fjelltopper etc. får vi evt. se på til neste vinter. Alle løypene vil bli merket med et skilt ved start og et skilt ved turmålet, og enkelte løyper har også retningsskilt underveis.

Ved turmålet finner du en turkasse med bok og kode, og Stikk UT! Ski er lagt opp på samme måte som Stikk UT! på sommerstid når det gjelder registrering. Perioden for registrering er 15 desember til 2. påskedag, men på grunn av snømangel og andre forhold kan det være at enkelte løyper ikke er åpne allerede i desember. Dette blir oppdatert fortløpende på www.stikkut.no. Når et turmål har status som «ikke åpnet» vil det ikke være mulig å registrere koden.

Om du er ny Stikk UT! bruker, må du registrere deg her på stikkut.no. På hvert turmål finner du en kode som du registrerer inne på brukerprofilen din. Er du allerede Stikk UT!-bruker? Da kan du bruke den samme brukerprofilen som du har!

Klikk her - for mere informasjon om Stikk Ut Ski - og se alle postene/ digitale kart mm.

NIF-EPI03, 03
Snorre Veggan