Info - Klubb og Utøver

Her legges praktisk informasjon for klubber og utøvere. Meld gjerne fra til skikretskontoret om det er noe du savner - eller ikke finner.

Søke renn i kretsen

Slik kan du søke/ legge inn arrangement og skirenn i terminlisten på nettet.

Rennsøknadene legges inn i Isonen. Prosessen er slik:

Du logger deg inn direkte i Isonen med samme brukernavn og passord som i Minidrett. Viktig at du sjekker at du har brukerrettigheter som arrangementsansvarlig, denne rettigheten får du ved å kontakte leder i klubben din eller skikretskontoret. NB! Husk å legge inn korrekt under type arrangement, her skal det være enten langrenn, turrenn, alpint, telemark osv.

Når grenkomiteen har behandlet alle rennsøknader vil de bli satt til godkjent i terminlisten. Dersom grenkomiteen har spørsmål eller ser at renn er på kollisjonskurs vil klubbene bli kontaktet for eventuelle endringer før rennet blir satt til godkjent i terminlisten.

Har du spørsmål vedrørende prosessen eller trenger assistanse kan du kontakte kretskontoret.

Arrangør-veiledere/ sjekklister - for Langrenn og Alpint:

Sjekkliste-arrangorer-skirenn---alpint 2023.pdf

Sjekkliste arrangører skirenn - langrenn_2023.docx

Skilisens/ skiforsikring

All informasjon finnes på www.skilisens.no

Nå er det laget en App - og en QR-kode for løsing av Enganslisens, så er det enda enklere for Klubber hvis noen etterspør dette. Klikk på linken for både QR kode og mer info.

PLAKAT engangslisens.pdf

Informasjon om FIS-lisens

Alle som skal delta i Norgescup, NM, FIS-renn etc. må ha FIS lisens. Dette gjelder både JR og SR.

NB! Før innmelding på FIS-pkt-lista skal utøveren underskrive "Athletes' Declaration". For utøvere under 18 år må AD-skjema også signeres av foresatte. Dette er en erklæring om at utøveren kjenner til at deltagelse i idrettskonkurranser nødvendigvis kan medføre en viss risiko (for skader el.l.). Også Athletes´ Declaration sendes inn til skikretskontoret. Athletes´ Declaration skal underskrives kun en gang i løpet av livet.

Hos FIS står utøvere som aktive helt til de melder seg «ikke aktive». Alle klubber oppfordres til å oppdatere sine lister hver høst slik at vi unngår at utøvere må betale etter endt karriere. Melding kommer på hjemmesiden hver høst.

Avmeldinger meldes skikretsen fortløpende. Dette gjelder også dersom klubbtilhørighet står feil i registeret. Avmeldinger etter 01.12 blir ikke gjeldende før ny sesong.

Skikretsen fakturerer klubb for årskontingenten pr. utøver etter skisesongen.

ATHLETES DECLARATION SKJEMA

Skal du flytte ? - Skifte klubb?

For klubb-bytte/ overgang gjelder et standard skjema som signeres av utøver og tidligere klubb.

Overgangskjema standard.doc

NIF-EPI03, 03