Nyhetsarkiv Møre og Romsdal

Ferie ved skikretskontoret

Skikretskontoret tar sommerferie - og er feriesteng i juli. Ønsker dere en riktig fin sommer - og en flott sommerferie!

Takk til Tafjord Kraft AS

Kretslaget vårt i Langrenn og Tafjord Kraft AS forlenger samarbeidet for to nye år. M&R skikrets er svært fornøyd - og veldig takknemlig for samarbeidet - og støtten fra Tafjord Kraft AS til Kretslaget vårt. Dette bidrar til at vi kan opprettholde det gode Kretslagstilbudet til våre lovende juniorer.

Skikrets-alpinsamling på Juvass

En veldig bra samling for kretsens unge alpinister er "i mål". Topp innsats av både utøvere og foreldre - i fem dager. Siste dag ble ekstra fin, med nattefrost og sol! Stor takk til "støtteapparatet", uten dere blir det ingen samling! Nå venter en fin periode med barmarkstrening. God Sommer!

Vellykket Skiting og Vårmøter i Molde!

Vår Kretsleder Anne Cathrine Enstad ble valgt inn som styremedlem i NSF-Skistyret, Gratulerer! Tove Moe Dyrhaug ble valgt som ny Skipresident! M&R skikrets fikk forøvrig svært mye skryt for opplegg og gjennomføring av møte - og Tingdagene!

Kretslaget Langrenn 2023

Kretslaget Langrenn starter opp ny sesong med første Kretssamling 09-12 juni. Første samling blir i Valldal. Kretstrenere er som tidligere, Pål Bjørn Øvrebust og Jan Erik Westerås. Videre samlingsplan ligger under "Kretslag" på langrenn-siden vår

Alpinsamlinger på Strandafjellet

Alpint i skikretsen har arrangert 4 samlinger (helger) på Strandafjellet i mai. Rikelig med snø og fine forhold for trening har gitt god trening til våre unge alpinister. Stor takk til Stranda Skisenter og Stranda IL!

NSF Kombinert - "Team 25"

Molde og Omegn IF`s Andreas Skoglund er med i NSF Kombinert sin satsing mot Ski VM 2025 - "Team 25". Vi gratulerer Andreas med uttaket!

Team ELON Midt Norge.

Uttaket til Team Elon Midt Norge for kommende sesong er nå klart, og Karsten Andrè Vestad, Molde og Omegn IF, er kommet med på vårt Regionlag! Gratulerer med uttaket! Karsten er første herreløper fra MRSK på Team Elon Midt Norge.

Telemarklandslaget sesongen 2022-2023

Norges Skiforbund har tatt ut seks utøvere på telemarklandslaget for 2022-2023 sesongen. Det er også tatt ut et rekruttlag for at flere talenter kan få matching med eliten.

Tour de Devold - Rulleskirenn for barn.

Lørdag 28 mai arrangerer SWIX – (Brav Norge) en morsom dag ved Devoldfabrikken i Langevåg. Blant aktivitetene arrangeres et rulleskirenn for barn og ungdom, t.o.m. 14 år. SWIX stiller med rulleski og staver– og premier! Husk å ta med hjelm! Emblem IL er med i arrangør-staben. M&R skikrets håper flere av våre skiklubber vil ta med seg sine rekrutter til Langevåg denne dagen til et morsomt og uhøytidlig rulleskirenn.

Hopp og Kombinert skole

I år blir det Hopp og Kombinert skole sammen, 8-11 august i Knyken. Muligheter for overnatting blir det også. Påmelding og program kommer etterhvert:) Vi glær oss!!

Vårmøter i skikretsen

Grenkomiteene i kretsen; Langrenn, Hopp/ Kombinert, Telemark, Randonee og Alpint planlegger ikke Vår-fagmøter denne våren. Men forhåpentligvis arrangerer vi et felles Høst-fagmøte for alle grenene møte inkl. en treningsdag for utøvere - i løpet av høsten.

Landslagsuttak i alpint.

Alpinlandslagene for neste sesong er klare, og som ventet er våre to toppløpere Ragnhild Mowinckel - Sp.kl. Rival og Sebastian Foss Solevåg - Spjelkavik IL med videre.

Alpinsamlinger vår/ sommer/ høst

Alpinistene er i gang med ny sesong! Til helgen er det samling på Strandafjellet. Invitasjon og påmelding til vårens 5 kretssamlinger ligger i terminlisten her på siden. De fire første samlingene blir for neste sesongs U12, U14 og U16 på Strandafjellet. Trenere blir i år som i fjor, Steingrim og Stig. Bindene påmelding innen 7 dager før hver samling, dette for at vi skal kunne planlegge trener ressurser i henhold til antall påmeldte.

Trener 1 og 2 kurs - alpint

NSF-Alpint inviterer til Trener 1 og Trener 2 kurs på Folgefonna denne våren. T1 kurset holdes 25-29 mai, og T2 kurset holdes 18-23 juni. Klikk for mer informasjon. Påmelding gjøres i minidrett senest en uke før kursstart. Søk opp "Kurs" og "Alpint".

Besøk av Ragnhild Mowinckel

Molde-alpinistene fikk et inspirerende besøk av Ragnhild Mowinckel under klubbenes barmarksøkt denne uken. Ragnhild ble samtidig utnevnt som Æresmedlem i Sp.kl. Rival.

Samordnet rapportering 2022

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april.

Ny rekord igjen - Stikk Ut Ski!

Da er vinterens "Stikk Ut Ski" sesong over, og igjen ble det ny rekord både i antall deltagere og antall registrerte turer! Noen etterregistreringer kan gjøres i løpet av uken, men fantastiske 41 800 registrerte turer er vi veldig fornøyd med!

Flotte klubbmesterskap!

Flere skiklubber avholdt sine Klubbmesterskap i løpet av Påsken. Her er bilder fra Valldal IL sitt "VM" - med 135 deltagere! Fri påmelding til løypelengde - ikke til klasse, Langrennscross hele dagen til fri bruk...Imponerende av Valldal IL - og kanskje gode ideer til artige ski-dager også i andre klubber!

NM del 2/ NC Jr. Finale.

Sterke resultater av våre juniorer under Finale-helgen i Norgescupen! Kristine H. Hole (ex. Sunnylven IL) imponerte med 8 og 10 pl. i K 19/20! Linus Engdahl fikk også en rå-sterk 11 pl. og dermed 8 pl. sammenlagt i G18 cupen! Også imponerende 22 pl. til Lone L. Øvrebust med 22 pl, og kvalifisering til finalen - og 40 pl. og til Laurits L. Glomnes i sin første sesong som junior!

SBM Cup sammenlagt i alpint!

Sparebanken Møre Cup i alpint i kretsen sesongen 2022 er nå avsluttet, og sammenlagtlisten er klar. Unders ser dere "topp 3" i klassene fom. U12 år.

Gull og Sølv under Hovedlandsrennet Alpint

Gull i både slalåm og kombinasjonen til Sienna G. Bruseth, og Sølv i storslalåm til Frida Kaldhussæter, begge fra Stranda IL. Imponerende resultater av begge jentene i alle grenene, og i tillegg imponerte hele troppen fra MRSK.

Romsdal Rando

Arrangørklubben Romsdal Randoneeklubb høstet mange lovord for sitt Norgescuprenn Romsdal Rando i Vengedalen lørdag, under svært krevende værforhold! Imponerende av de 9 unge utøverne som deltok i SBM-Ungdomscupen!

NM Gull til Ragnhild!

Ragnhild Mowinckel, Sp.kl. Rival, kjørte inn til Gull under søndagens NM Utfor i Narvik! Gratulerer! Ragnhild var selvfølgelig stor-favoritt, og tok en suveren seier - og dermed sitt 9-ende NM Gull!

God langrennsaktivitet!

Det meldes om god skiaktivitet fortsatt - rundt om i skikretsen, nå mot slutten av sesongen! Avsluttende sonerenn, klubbrenn, Telenorkaruseller mm. Send gjerne inn noen bilder og ord om klubbaktiviteten! Hovdebygda IL har hatt 150 barn med på sin cup i vinter! Bilde: Sonerenn Hovdebygda IL

Gull-Sølv- Bronse i NM Randonee!

Mange medaljer til MRSK-Randonee-utøvere under NM i Myrkdalen, Voss. Gull til Hildegunn Hovdenak og Bronse til Malin Indergård - begge Romsdal Randoneeklubb. (Sølv til Malin i NM Jr.). I Herreklassen ble det Sølv i NM senior til Vegard Øye, Romsdal Randoneeklubb, og Erik Kårvatn, Trollheimen Fjellsportklubb (Gull i NM Jr.), Gratulerer til alle!

NM Bronse i Kombinert!

Andreas Skoglund, Molde og Omegn IF, ble nr, 3 - og med det Bronsemedalje under NM Kombinert i Harstad både lørdag og søndag, Gratulerer! Rennene ble vunnet av Jarl Riiber.

Gull og Bronse i NM Telemark!

NM Junior-Gull til Kaja Husvik, Eidsvåg IL, og NM Senior-Gull til Børge Søvik, Isfjorden IL (comeback!) i Sprint-øvelsen søndag, Gratulerer! Og NM Bronsemedaljer til både Sivert Hole, Åndalsnes IF, og til Guro Helde Kjølseth, Luster IL, (ex. Sp.kl. Rival) under NM Telemark i Myrkdalen, Voss lørdag. Gratulerer!!

Telenorlekene Alpint

Telenorlekene i Alpint for 13 og 14 årsklassene ble arrangert på Norefjell i helgen. Det ble flere sterke prestasjoner under lekenes første dag i Super G. Ekstra sterkt av Helle Ryste Norstrand, Spjelkavik IL, med 3 plass, og 6 pl. til Iris Heidarsdottir fra Sp.kl. Rival. I Lørdagens storslalåmrenn ble det 2 pl. og Sølv til Helle Ryste Norstrand! - , pluss flere sterke resultater av andre i troppen vår, Gratulerer!

SBM Cup - Finale

Det ble en svært vellykket SBM Cup Finale ved Skaret Skisenter lørdag! Stor Takk til arrangør Molde og Omegn IF for nok et fartsfylt og morsomt Skiathlon-renn! Løperne setter stor pris på Skibytte-renn :) Resultater + Sammenlagtliste i SBM Cupen ligger under "Skirenn" på Langrennsiden.

FIS-seire til Iver!

Gratulerer til Iver Staurset, Rauma Alpin, med to seire under FIS-rennene på Voss sist uke! Seier i både FIS-slalåm og FIS-storslalåm!

Sterke langrenns-resultater!

Karsten Andrè Vestad, Molde og Omegn IF, ble nr. 8 under Scandinavisk Cup på Island i helgen! Og - under Birkebeinerrennet i helgen vant Iver Synstnes Hole 18-19 års klassen. Ingeborg Synstnes Hole vant sin klasse i Ungdomsbirken, Gratulerer til alle!

Sterke Hopp-resultater!

Våre hoppere markerte seg sterkt under Norgescuprennene på Lillehammer i helgen. M.O.I.-hopperen Alexander Yigermal Johnson ble nr. 3 i NC-A klassen, mens Istad IL`s Oddvar Gunnerød vant klasse NC-C, Gratulerer!

Takk til Equinor!

Stot Takk til Equinor - for støtte til rekrutteringsarbeidet i skikretsen! Skikretsen har bl.a. kjøpt inn Utstyrspakker til skileik og langrennscross, som flere klubber nå kan benytte til morsom og variert skitrening!

Der kom den - Gratulerer!

Gratulerer til Ragnhild Mowinckel, Sp.kl. Rival, med Seier under World Cup Finalen i Super G - i Courchevel! Endelig kom seieren - etter en sterk sesong med mange topp-plasseringer!

Gratulerer til Ole Martin Lid!

Gratulerer til Tomrefjord IL`s Ole Martin Lid, som var Ledsager for Thomas Karbøl Oxaal under Paralympics i Beijing! Duoen fikk Bronsemedalje i langrenns-stafetten.

Silsetrenna

Lørdag inviterer Batnfjord IL til sine tradisjonelle Fjelltelemark og Randoneerenn "Silsetrenna". Her blir det i tillegg lagt opp "Fjellslalåm" hvor det er åpent for bruk av alle typer ski. Gøy på ski - og et skirenn for alle!

European Youth Olympics

Ørsta Alpin alpinisten Mathea Stranden er uttatt av Norges Skiforbund til å delta i EYOF, European Youth Olympic Festival i Finland - 20-25 mars. Fire jenter og fire gutter f: 2003 og 2004 skal representere Norge. EYOF er et "Vinter-OL" for ungdom, med bl.a. alpint, langrenn, hopp, skiskyting, skøyter og hockey på programmet. Vi Gratulerer Mathea med uttaket - og ønsker henne "Lykke til"!

Grasrottrener-kurs i langrenn

Skikretsen arrangerte onsdag Grasrottrenerkurs for langrennstrenere til nybegynner-nivået. 10 kursdeltagere fikk mye nyttig faglig påfyll av Kursholder Brit Baldishol, NSF-Langrenn. Her var det mange gode øvelser til god og riktig begynner-opplæring! Stor Takk til Brit, for et veldig godt kurs!

Gratulerer Nils Erik Ulset!!

Gratulerer med en fantastisk ski-karriære, Nils Erik, og Tusen Takk for mange store opplevelser! Nils Erik Ulset, Tingvoll IL, avsluttet i dag sin lange karriære med en 8 pl. under Paralympics i Beijing. Blant alle mesterskapsmedaljene i VM og Paralympics opp gjennom årene, har han også to Gull fra Paralympics i langrenn i 2002.

Ukas skitur!

Hver uke lanserer skikretsen og Friluftsrådene i fylket "Ukas skitur" etter forslag fra klubber - og frivillige. Meld gjerne inn en fin "Stikk Ut Ski" tur, som dere mener flere bør få oppleve :) Denne uken er det Måndalen i Rauma kommune som blir løftet frem

KM og SBM Cup Hopp og Kombinert

Til helgen inviterer Molde og Omegn IF til mye morsom skiaktivitet i Skarbakkene! Lørdag er det SBM-treningssamling, og søndag er det Kretsmesterskap og SBM Cup i Hopp og Kombinert. I tillegg inviteres det til en sosial skileik og akedag! Legg turen til Skarbakkene!

SBM Cup alpint i helgen

Strålende alpindager og Sparebanken Møre Cuprenn på Bondasleidet Alpinsenter i Ørsta , og på Stordal Alpinsenter Overøye i helgen. Stor Takk til Ørsta Alpin og Stordal IL! Resultater ligger under "Skirenn" på alpinsiden.

NM og NC Telemark

Åndalsnes IF arrangerte et svært vellykket NM og NC på Bjorli i helgen! Sivert Hole, ÅIF, ble Norgesmester for seniorer - Gratulerer! I NM junior ble det 3-djeplasser til både Kaja Husvik, Eidsvåg IL, og til Rudi Vold Bruaset, ÅIF. I 15-16 år (Hovedlandsrenn) ble Magnus Vold nr.1. Veldig gledelig med stor bredde fra M&R skikrets denne helgen!

Kong Haralds Ungdomsstafett

Kong Haralds Ungdomsstafett for 15-16 år arrangeres i Holmenkollen ble søndag MRSK stilte med to Mix-lag, som fikk en innholdsrik og flott helg i Holmenkollen.

Osmarkrunden

Det ble et flott turrenn på Osmarka søndag. Stor takk til arrangøren Osmarka IL! Resultater ligger under "Skirenn".

Erik Håker Cup - Oppdal

I helgen ble Erik Håker Cup i alpint arrangert på Oppdal, og flere av kretsens alpinister deltok - og gjorde "sine saker" veldig bra! Seire til både Frida Kaldhussæter, Henrik Stranden og Ola Vekve, 2- plasser til Nora Jendem, Christiane Furseth, Kasper Sættem og Hans Vekve, pluss en rekke flere sterke resultater, Gratulerer!

Gratulerer Ragnhild!

Gratulerer til Ragnhild Mowinckel, Sp.kl. Rival, men imponerende 2 plass under lørdagens WC-Utforrenn i Crans-Montana i Sveits. Søndag ble det en nytt sterkt resultat, med en 5 plass.

Skileik - Telemark

Fin dag med skileik for de yngste i Rauma Skisenter lørdag! Legger ved et bilde av en ung og ivrig skikjører fra Isfjorden i full fart over hoppet. Stor takk til "The Nakkens"-Bjørn og sønnene Felix Andree, Leon Maximus og Emil Elias for kjempegod hjelp med å sette løype ,lage doseringer og hopp.

Hovedlandsrennet - Oslo

Møre og Romsdal skikrets hadde en 12-mannstropp som gikk Hovedlandsrennet i langrenn i Holmenkollen denne helga! Kjempebra innsats av alle under HL, med flere gode resultater! Best av MRSK-utøverne var Oddvar Gunnerød, Istad IL, som ble nr. 2 i Kombinert!

Søk på GULLKLUBBENS stipend

Målet med Gullfondet er å bidra til at yngre idrettsutøvere, prosjekter eller klubber i olympiske grenerskal få forholdene tilrettelagt slik at det er mulig å videreutvikle seg innen sin idrett

WC-Telemark på Ål

Sterke resultater til Kaja Husvik, Eidsvåg IL, og Sivert Hole , Åndalsnes IF, under WC-Telemark på Ål! 5 pl. til Sivert i Klassisk rennet og 9 pl. til Kaja i Sprintrennet! Vi ønsker Kaja og Sivert Lykke til videre på Ål!

SBM Cup og Isfjorden Rundt

Søndag arrangerte Isfjorden IL og Åndalsnes IF SBM Cup-renn, i klassisk stil og det tradisjonsrike turrennet Isfjorden Rundt - i strålende vintervær! Stor Takk til arrangørklubbene. Resultater ligger under Skirenn på Langrennssiden.

Alpinsamling, Super G og Superkombinasjon

2 x Super G renn og 1 x Superkombinasjonsrenn i SBM cupen ( KM Super G) ble arrangert i strålende solskinn på Strandafjellet søndag. Stor Takk til Stranda IL! Fredag og lørdag ble det organisert trening for hele kretsen. Resultater fra søndagens renn ligger under Skirenn på Alpinsiden.

Gratulerer Sebastian!!

Gratulerer Sebastian Foss Solevåg og Spjelkavik IL med Bronsemedalje i OL-Slalåm! Sebastian forsvarte 3-plassen etter 1. omgang i et svært spennende slalåmrenn!

Europa-cup Alpint

Jørgen Slettaløkken, Rauma Alpin, er uttatt i den norske troppen som kjører Europa-Cup renn i alpint på Oppdal denne uken! Gratulerer Jørgen - og Lykke til!

Midt Norsk Mesterskap - Langrenn

Midt Norsk mesterskap ved Skaret Skisenter i helgen ble en stor suksess! Stor aktivitet, flotte forhold - og et veldig godt arrangement av Molde og Omegn IF. Gratulerer til utøverne fra alle tre skikretsene! Også tilbudet om felles smøring av skiene til alle deltagerne ga mange gode tilbakemeldinger! Foto: Hugo Tingvoll

NM Junior Langrenn

Mange svært sterke prestasjoner av våre Juniorer under NM Junior på Nes i helgen! Gratulerer til alle! Veldig artig under stafetten hvor vårt lag lenge lå helt i teten, og ble nr. 16 - av 94 lag!

På Ålvundeid blomstrar skigleda i beste velgåande

Fin artikkel i Aura Avis om skiaktiviteten i Ulvungen IL. M&R skikrets har besøkt klubben de to siste ukene med kursholdere Jan Eirik Søraas og Stig Aambø. Veldig gledelig med "ny giv" i Ulvungen IL - med ivrige barn og trenere/ ledere! Foto: Ingunn Karigjord

EM - Randonee

Malin Indergård og Vegard Øie - begge fra Romsdal Randoneeklubb imponerer i EM-Randonee med henholdsvis 6 og 20 plass! - Gratulerer!

Tustenrennene - alpint

Molde og Omegn IF og Sp.kl. Rival arrangerte Tustenrennene i storslalåm og slalåm lørdag og søndag. Begge renn inngikk i Sparebanken Møre Cup, og søndagens slalåmrenn var sesongens Kretsmesterskap i slalåm! Resultater ligger under Skirenn på Alpinsiden.

Ny topplassering i OL for Ragnhild i OL!

Ragnhild Mowinckel, Sp.kl. Rival, ble nr. 6 i OL-Super G-rennet, kun få tiendeler fra bronsen, og nr. 5 i Storslalåm, Gratulerer! Utforrennet gikk ikke fullt så bra som alle håpte på, men totalt sett må Ragnhild være godt fornøyd med sine OL-resultater!

Telemark-samling på Kvitfjell

Telemarkmiljøet vårt hadde denne helgen samling på Kvitfjell under veldig fine forhold. Lars Ove Berge og Guro H. Kjølseth var trenere på samlingen. Foto: Sondre Skrebergene

Spillemidler utstyr 2021

Det er nå klart for årets søknadsrunde. Ordningen omfatter utstyr kjøpt i 2021 (med fakturadato i 2021).

Alpinhelg på Strandafjellet - utsatt

SBM Cup renn - og KM - på Strandafjellet utsettes videre - til helgen 26-27 februar til februar pga. vær og snøforholdene. Stranda IL og Spjelkavik IL kommer med nye innbydelser.

FIS - renn i Alpint

Gratulerer til Jørgen Slettaløkken - Rauma Alpin med 3 plass i FIS-slalåmrenn i Nolby i Sverige denne helgen.

Norgescup Langrenn

Sterke prestasjoner av våre utøvere under NC Jr. Åsen - og NC Senior - på Gjøvik. Nå venter snart NM Junior/ NC Jr. - på Nes for våre junior-løpere.

SBM Cup i Valldal

Stor Takk til Valldal IL - som arrangerte SBM Cup i fristil søndag. Det meldes om et "prikkfritt" arrangement med gode løyper og fine forhold! Gledelig å se mange unge deltagere fra Valldal IL! Og positivt med 75 deltagere - når mange av våre juniorer var på Norgescup. Resultater finnes under "Skirenn" på Langrennssiden.

MRSK utøvere til OL - WC - EM!

Det er stadig MRSK utøvere som imponerer nasjonalt - og internasjonalt i flere skigrener! Ikke alt blir fanget opp her, men vil herved Gratulere våre topp-alpinister med flere topplasseringer i WC - og med OL-uttak! Gratulerer med uttak til EM-Randonee (se egen sak), Og Lykke til i WC-Kombinert i Seefeld i helgen til Andreas Skoglund!

Utstyr til artig skiaktivitet!

Økt rekruttering - flere glade skiutøvere, er et av satsingsområdene for skikretsen i vinter. Alle klubbene - i alle grenene - inviteres til å delta i "prosjektet". Hvis noen ønsker hjelp av en trener/ instruktør for impulser/ et kort kurs, så ta kontakt med skikretskontoret. "Utstyrspakke" for skileik etc. er også mulig å låne/ motta gratis for klubber - litt avhengig av interessen for "prosjektet" vårt.

Skimo Boì Taüll ISMF European Champoinship 2022

Norges Skiforbund stiller med en stor tropp til EM, der noen har mål om medalje, mens for noen er det å høste internasjonal erfaring som er det viktigste. Dette kommer til å bli interessante konkurransedager der Norge har muligheter til å hevde seg i flere klasser.

Gull-dryss til M&R skikrets under NM-Randonee!

3 x NM Gull til MRSK sine utøvere under NM/ NC-Vertical i Vassfjellet - Trondheim i helgen! Johan Bugge vant NM - Herrer, og Malin Indergård vant NM Jr. Damer . De representerer begge to Romsdal Randoneeklubb. Henriette Albon vant NM-Damer, og Jonathan Albon tok sølv i NM-Herrer. De representerer Isfjorden IL. Og som om ikke det var nok; Veteranklassen ble vunnet av Thomas Sandhaug, Romsdal Randoneeklubb. Gratulerer til alle!

Sterk helg for Skoglund-brødrene!

Aleksander Skoglund ble nr. 2 i begge NCA kombinertrennene på Lillehammer, og Andreas ble nr. 27 og 17 (2 beste langrennstid) i WC-Kombinertrennene i Klingenthal i Tyskland. Gratulerer til begge to!

De tråkker til for Stikk Ut Ski!

Stikk UT! Ski er i full gang, og på nesten en måned er det registrert opp mot 12 000 skiturer denne vinteren. Det har vært en veldig fin periode med stabilt vintervær. Vi ønsker å rette en «STOR TAKK» til alle våre løypekjørere i idrettslag/ kommuner/ løypelag/ skisentre, som preparerer alle de fantastiske fine skiløypene rundt om i hele fylket!

SkiMo Youth Camp

SkiMo Youth Camp 2022 vel blåst. Bra deltagelse av veldig motivert ungdom og full gass heile helga. Stødig opplæring av høgaste kompetanse frå Ove Erik Tronvoll og Ola Hovdenak. Takk alle sammen for ei kjempehelg!! Hilsen Trollheimen Fjellsportklubb. Foto: Trollheimen Fjellsportklubb.

SBM Cup Langrenn i Vistdal

Det meldes om et vellykket SBM Cup i klassisk langrenn på Vistdalsheia søndag, under strålende vintervær. Stor Takk til arrangørklubben Vistdal IL! Resultatliste finnes under Skirenn på Langrennssiden vår.

Bjorlirennene - alpint

Rauma Alpin arrangerte i helgen de tradisjonelle Bjorlirennene i slalåm og storslalåm. Ekstra motiverende med sterk deltagelse fra Sør-Trøndelag skikrets. Se resultater under Skirenn på Alpinsiden vår.

Telenorkarusell

Det arrangeres Telenorkarusellrenn, sonerenn etc. flere steder i kretsen ukentlig! Send gjerne inn noen ord og bilder til skikretskontoret. Her er bilde og filmsnutt fra Telenorkarusellrennet i Skarbakken onsdag.

SkiMo Youth Camp 2022!

Trollheimen Fjellsportklubb inviterer til samling 8.-9.1 for ungdom opp til 20 år. Skiforbundet stiller med dyktige instruktører ved Ove Erik Tronvoll og Ola Hovdenak. For ytterligere informasjon, se invitasjon nedenfor!

KM/ SBM Cup Tomrefjord

Tomrefjord IL arrangerte søndag vinterens Kretsmesterskap - langdistanse, som gjelder som Sparebanken Møre Cuprenn - og som seedingsrenn til Ungdomsbirken. Stor Takk til arrangørklubben! Resultatliste finner dere under "Skirenn" på Langrennssiden.

Stikk Ut Ski - flotte løyper!

Stikk Ut Ski - sesongen er i full gang! Skikretsen er full av flotte oppkjørte skisløyper! Se www.løyper.net - for oppdatert informasjon om når det er kjørt opp skispor. All informasjon om Stikk Ut Ski - finner dere på www.stikkut.no

Terminlisten Hopp og Kombinert

Terminlisten er endret - og oppdatert. Rennet i Stordal går ut, og inn kommer SBM -treningsdag lørdag 12 mars, og SBM Cup Hopp og Kombinert 13 mars - i Skarbakken. Se terminlisten under "Terminliste/ Resultat" på Hopp og Kombinert-siden

Randonee-renn i MRSK

Snøen har kommet og vinterens terminliste for randonee er klar. Første konkurranse gjennomføres i Molde 4-5 desember, se egen nyhetssak. Det er satt av 6 helger i skikretsen med ulike konkurranseformer. Tre av konkurransene inngår i norgescupen og tre er lokale arrangementer Det er egen ungdomscup også i år for de under 16 år med tilrettelagte løypelengder og mindre krav til utstyr.

Samordnet rapportering 2022

Vis alle nyheter