Nyhetsarkiv Møre og Romsdal

Nye retningslinjer virker inn på Kretsrennene i M&R skikrets

Nye Korona-retningslinjer fra Regjeringen/ NIF og NSF er gjeldende fom. 20.januar. Og Skiforbundet forventer at alle skiklubber og skikretser i landet følger disse. For vår del medfører disse innstrammingene at SBM Cup-renn og KM - i alpint, hopp/ kombinert og langrenn kommende helg (23-24.01.) må utsettes. Også SBM-samlingene til telemark, alpint, hopp og kombinert må utsettes.

Skiforbundets koronaveileder

Norges Skiforbund forholder seg til gjeldende regelverk, og fra 20. januar er det blitt gjort presiseringer i regelverket. Endringene er en direkte konsekvens av regjeringens oppdaterte anbefalinger, og medfører dessverre en innstramming med tanke på gjennomføring av utendørsarrangement for oss.

KM/ SBM Cup/ Fartshelg-alpint

Til helgen er det igjen SBM Cup i alpint. Skikretsen v/ Alpinkomiteen inviterer til Kretsmesterskap i fart, og 2 x SBM Cuprenn i Super G på søndagen. Fredag og lørdag blir det som vanlig organisert fartstrening for utøvere fom. 10 årsklassen. Se informasjon i terminlisten.

KM/ SBM Cup på Osmarka

Osmarka IL og Torvikbukt IL inviterer på nytt til Kretsmesterskapet og Sparebanken Møre Cuprenn på Osmarka! Det avlyste rennet sist lørdag settes heldigvis opp på nytt kommende søndag. Se Innbydelse i terminlisten. Vi håper værgudene er med oss denne gangen :)

SBM Cup og samling i Hopp og Kombinert

Molde og Omegn IF inviterer til SBM Hopp og Kombinert-samling lørdag, og SBM Cuprenn søndag. Skarbakkene er arena for våre unge talenter hele helgen! Se Invitasjon i terminlisten.

Gratulerer Sebastian!!

Gratulerer til Sebastian Foss Solevåg med seier i WC-slalåmrennet i Flachau - Østerrike! En svært gledelig og vel-fortjent seier! Dette er Sebastians første WC-seier, og FOR - en knusende seier. Sebastian var klart raskest i begge omgangene! Gratulerer også til familien, og til Spjelkavik IL!

Sterk WC-plassering for Andreas Skoglund!

Gratulerer til Andreas Skoglund, Molde og Omegn IF, med sterk 14 pl. under WC-Kombinertrennet søndag i Val Di Fiemme - Italia! Andreas var 5 - beste norske! I lørdagens Teamsprint ble det 6 pl. til Andreas på det Norske 2-laget.

KM/ SBM Cup på Skaret

Molde og Omegn IF arrangerte søndag Kretsmesterskap og Sparebanken Møre Cup i Klassisk sprint ved Skaret Skisenter søndag. Vel 80 deltagere gjennomførte rennet, og vi fikk flere nye Kretsmestere, Gratulerer! Stor Takk til arrangørene! Resultatliste ligger under "Skirenn" på Langrennsiden.

Stikk Ut Ski!

Nå gjelder å benytte sjansen - å komme seg ut på ski! Fine værmeldinger, flotte skiløyper, fine Stikk Ut Ski - turer, og holder man avstand - er det også Korona-trygt! Se turer og løypeinformasjon på www.stikkut.no. Bildet er fra Åmskaret i Ørsta. Foto: Hovdebygda IL

NM Langrenn

NM 2021 Del 1 arrangeres av Granåsen Aktivum i Granåsen fra Lørdag 16.01 til tirsdag 19.01. Sprint er på lørdag, 15/30km skiathlon på søndag, 5/10km intervallstart på mandag og avsluttes med 10/15km intervallstart på tirsdag. PARA skal også ha konkurranser denne helgen, men programmet er foreløpig ikke avklart

LK informerer vedr. skirenn og smittevern.

LK har vurdert smittevernråd fra FHI og NSF og anbefaler å opprettholde utendørs trening innenfor gjeldende smitterntiltak. LK anbefaler arrangørene av KM fristil og sprint 16.-17. januar å fortsette planleggingen for å gjennomføre begge renn som planlagt.

Ski-aktiviteten kan fortsette!

Skitreninger og skirenn kan heldigvis fortsette - også etter innstrammingene på nyåret. Vi driver heldigvis en utendørsaktivitet, som er mulig å gjennomføre/ organisere i disse dager - etter gjeldende smittevernregler. Vi ber alle klubber om fortsatt å registrere personer/ deltagere, passe på avstand, og begrensninger på antall mm. Oppdatert Koronaveileder og Smittevernregler finner dere i margen på Hjemmesiden vår.

Sesongstart i alpint!

En fantastisk start på rennsesongen/ Sparebanken Møre Cup i alpint på Bjorli i helgen! Flott vær, topp forhold i bakken, mange som viste svært god skikjøring, og ikke minst - glimrende arrangert av Rauma Alpin! Se resultater under "Skirenn" på Alpinsiden.

Vistdalsrennet er utsatt

Vistdal IL melder at de dessverre må utsette Vistdalsrennet - SBM Cup-4, som skulle arrangeres lørdag 02.jan. Langrennskomiteen ser på muligheten for å sette opp rennet på en ny dato.

Husk skilisens!

Skisesongen nærmer seg, husk at alle skiløpere over 13 år må betale skilisens for å kunne delta på skirenn. Med skilisens får du også den beste forsikring ved idrettsskade både i trening og i konkurranse

Vis alle nyheter
NIF-EPI01, 01