Nyhetsarkiv Møre og Romsdal

2 plass i WC til Ragnhild!

Ragnhild Mowinckel ledet etter 1. omg, og ble nr. 2 - i WC-storslalåmrennet i Italia i dag, Gratulerer med ny seierspall - og karrierebeste!

Kretsmesterskap i langrenn til helgen!

Til helgen inviterer Stordal IL til KM i Sprint (fristil), og Eidsdal IL til KM-Langdistanse (klassisk). Invitasjoner finnes i terminlisten og under Skirenn på Langrennsiden.

SBM Cup i alpint på Fjellsetra

Til helgen er det nytt SBM Cuprenn i alpint. Spjelkavik IL inviterer til trening lørdag og slalåmrenn søndag. Se invitasjon i terminlistem eller under Skirenn.

SBM Cup

Meget gode tilbakemeldinger på helgens SBM Cuprenn. Osmarka IL var arrangør lørdag, og Åndalsnes IF/ Isfjorden IL søndag. Resultater finnes på "Skirenn" på Langrennsiden vår.

Young Attacking Viking.

Det ble en fin og morsom alpindag under Young Attacking Viking arrangementet på Fjellsetra lørdag. Stor takk til Spjelkavik IL!

Nytt Stikk Ut Ski - kart.

"Stikk Ut Ski" har allerede passert hele fjoråret i antall registreringer! Nå er det klart et nytt oversiktskart som viser alle Stikk Ut Ski-postene på samme kart.

Nybegynner-kurs for sitski

ParaAlpint i Oslo inviterer til nybegynner-kurs for både brukere og ledsagere i sitksi! Meld deg på - kort påmeldingsfrist!

Imponerende av Tomrefjord IL i NM!

Tomrefjord IL og Emblem IL stilte med stafettlag under NM sist helg. TIL "klatret" hele 20 plasser i forhold til i fjor, og endte på 54 plass. Emblem IL ble nr. 112. Det ble levert flere meget solide etapper av våre utøvere på begge lag.

Alt om Ski-NM

Ski-NM på Hamar arrangeres fra 11.-14. januar. Alt om mesterskapet her.

SBM Cup - Langrenn

Nok et flott SBM Cuprenn ble arrangert i helgen! Stor Takk til Molde og Omegn IF for et glimrende arrangement! Resultatene er nå lagt under "Skirenn".

SBM Cup Hopp og Kombinert.

Perfekte forhold i et meget flott preparert hoppanlegg under SBM Cuprennet i Hopp og Kombinert i Skarbakkene søndag! Vi skulle gjerne hatt flere deltagere, men de utøverne vi har i kretsen markerer seg veldig bra også nasjonalt!

NM Gull til Guro og Sivert!

To x NM Gull til Guro Helde Kjølseth fra Sp.kl. Rival, og Gull og Bronsje til Åndalsnes IF`s Sivert Hole! Og Tor Kjetil Alstad - Eidsvåg IL fikk sølv under NM Paralell lørdag, Gratulerer!!

Statoil NC Junior på Beitostølen

Nok et imponerende NC jr. renn av Karsten Andre Vestad under søndagens renn, med en 4 plass! Og Vilde Lange og Vilde Lorgen Øvrebust blei nr. 28 og 31 av 100 jenter i J18. Klikk for rapport fra helgen fra Hovedleder Jan Erik Westerås.

Sesongstart i Alpint!

Meget god deltagelse under sesongstarten i alpint på Bjorli! Solid gjennomføring av Rauma Alpin sin dyktige stab gav et veldig bra storslalåmrenn, med mye god skikjøring av våre unge utøvere. Resultater under "Skirenn".

NC-Kombinert.

Sterke resultater av våre hoppere og kombinertutøvere under Norgescuprennene i Granåsen i helgen. Andreas Skoglund nr.2 og Aleksander Skoglund nr. 8 i NC-A klassen. I NC-B ble Johan Fredriksen Orset nr. 5 og Alexander Røshol Johnson nr. 6. Johan er bare 14 år og gikk sin første 10 km, fantastisk innsats!

Nytt sterkt WC-Slalåm av Sebastian!

Enda et meget sterkt WC-slalåmrenn av Sebastian Foss Solevåg! I søndagens renn i Adelboden kjørte Sebastian seg opp fra 10 pl. etter 1 omg. til en imponerende 7 pl. Gratulerer!

Basic Skills Snow Tour.

Skiforbundets "Norges-turnè" i bygging av Basisanlegg for utvikling av skiferdighet, og kurs innen Snøproduksjon, starter i Møre og Romsdal. 10 og 11 januar blir det kurs ved Skaret Skisenter (og Tusten Skiheiser) i Molde. Meld dere på nå! Vi utvider - forlenger påmeldingsfristen frem til oppstart, men ser helst at dere som ønsker å delta melder dere på bia link/ Questback.

NIF-EPI01, 01
NTB scanpix