VM Skyrunning 2023

2 x VM - Gull til Ingeborg S. Hole, Åndalsnes IF under VM i Vertikal - Skyrun i Italia, Gratulerer! Og flere andre rå-sterke prestasjoner av våre lokale utøvere fra Skyrun/ Randonee/ Langrenn - miljøene i kretsen! Ingeborg hadde bestetid uansett klasse på damesiden i fredagens konkurranse. Tekst og bilde fra Facebooksiden til ÅIF Friidrett/ Ski - Langrenn

Søndagens konkurranse:
Iver Hole ble nr. 7 på 21.6km distansen.
Andre resultater fra Møre og Romsdal:
Aron Rodal Haugen (2. plass), Ida Brakstad Orset (6. plass), Ingfrid Klokset (9. plass), Emil Aslaksen Røed (10. plass), Mads Gjeithammer (12. plass)

Fredagens konkurranse:
Iver Synstnes Hole, ÅIF ble nr. 9. i samme øvelse.
Fra Møre og Romsdal deltok også Aron Rodal Haugen (4. plass), Ida Brakstad Orset (6. plass), Ingfrid Klokset (10. plass), Erik Kårvatn (12. plass), Synne Klokset (14. plass), Emil Aslaksen Røed (16. plass), Mats Gjeithammer (24. plass).

Gratulerer til hele troppen med sterke retsultater!

Resultatlister: https://tds.sport/it/race/13094 (inndelt i årsklasser A, B, C, U23)

4.–6. august 2023 – Gran Sasso, Abruzzo, Italia

Den syvende utgaven av det årlige   Youth Skyrunning World Championships  vil finne sted for femte gjengen i  L'Aquila, Italia  med   Gran Sasso Vertical Kilometer  ®   4.  august  og   Gran Sasso SkyRace  ®  6.   august 2023  .

Det konkurrerer i fire kategorier: Ungdom A (15-16), Ungdom B (17-18), Ungdom C (19-20) og U23 (21-23) vil konkurrere i VERTICAL- og SKY-disiplinene om de 75  medaljene  som står på spill og individuelle og kombinerte titler.

4. august – VERTIKAL – 3,8 km lang med 1.033m vertikal stigning

6. august – SKY – 23 km lang med 2.226m vertikal stigning

6. august – SKY YOUTH A & B – 10 km lang med 1100m vertikal stigning

Alderskategorier

De offisielle 2023 Youth Skyrunning World Championships-kategoriene er fire:

• Ungdom A (15-16 år): født fra 1. januar 2007 til 31. desember 2008
  • Ungdom B (17-18 år): født fra 1. januar 2005 til 31. desember 2006
  • Ungdom C (19-20 år): født fra 1. januar 2003 til 31. desember 2004
  • U23 (21-22-23 år): født fra 1. januar 2000 til 31. desember 2002

Forskrifter

• Alle som ønsker å delta i Youth Skyrunning World Championships må velges av sitt nasjonale medlem
  • Hvert nasjonalt medlem kan velge maksimalt seks deltakere for hver kategori, med maksimalt 18 deltakere per lag
  • Lag kan presentere opptil 6 utøvere per alderskategori, med maksimalt fire utøvere av samme kjønn. Mulige maksimale distribusjoner er: 4M+2W eller 3M+3W eller 2M+4W
  • Arrangørene må være vertskap for hvert offisielt land representert, minimum fire utøvere og en lagleder (overnatting, frokost, lunsj og middag), fra kvelden dagen før det første løpet (VERTIKAL) til morgenen dagen etter det siste løpet (SKY) ) i totalt fire netter fra torsdag kveld til mandag morgen

*Kostnad for hver ekstra idrettsutøver og/eller ledsager for bed & breakfast på hotellet, inkludert lunsj og middag: 75€

Detaljer

1. Den syvende utgaven av Youth Skyrunning World Championships arrangeres i Italia, 4.-6. august 2023 på Fonte Cerreto, L'Aquila, Abruzzo.
  2. Landslagene må kommunisere sin offisielle deltakelse og antall utøvere delt på kategori innen 1. mai 2023 .
  3. Landslagene må kommunisere navnene på utøverne innen 30. juni 2023 .
  4. Lagene må ankomme dagen før første løp (VERTICAL) og bli til dagen etter siste løp (SKY), fra torsdag kveld til mandag morgen (minimum 4 netter).
  5. VERTICAL avholdes fredag ​​morgen 4. august , med individuell start minst hvert 20. sekund. Hver kategori vil være atskilt med et minimumsintervall på fem minutter, fra A, B, C og U23 kvinner, og A, B, C og U23 menn .
  6. SKY-løpet arrangeres søndag morgen 6. august med massestart. YWC SKY-løpet vil være atskilt med minst 30 minutter fra andre eventuelle åpne løp på samme bane.
  7. Medaljer (gull, sølv og bronse) vil bli tildelt kvinner og menn for VERTICAL- og SKY-titlene og kombinert tittel (basert på summen av VERTICAL + SKY) og for den samlede lagrangeringen (basert på individuelle poeng opptjent av toppen fire utøvere – minst én per kjønn – i hver alderskategori i hver disiplin).
  8. SKY-distansen vil være rundt 10 km for kategoriene Ungdom A og B og rundt 20 km for kategoriene Ungdom C og U23.
  9. Annen informasjon om åpnings- og avslutningsseremonier, dopingkontroll, pastafester og alle de andre aktivitetene vil bli formidlet på et senere tidspunkt.

For info og lagdeltagelse:  mregis@skyrunning.com  innen  1. mai 2023  .

FISky  , ISF-medlemmet for Italia, vil sanksjonere begivenhetene og overvåke dem sammen med sine dommere. WADA antidopingtester  vil bli gjennomført under mesterskapet.

NIF-EPI01, 01