Randonee-landslag

M&R skikrets er sterkt representert i neste sesongs Randoneelandslag! Tre utøvere på Landslaget, og fire utøvere på Rekrutt-landslag! I tillegg er Ola Hovdenakk trener for Rekruttlaget. Gratulerer til alle med uttaket!

Norges Skiforbund Randonee har tatt ut seks utøvere på randoneelandslaget for 2023-2024-sesongen.

Kommende sesongs hovedmål vil være EM og verdenscupfinalen i Tromsø.

Ny på laget er Malin Indergård.
– Hun presterte godt sist sesong med blant annet to sølvmedaljer i Europeisk ungdoms-OL (EYOF) som høydepunkt. Sammen med Ida Waldal er de to lovende unge utøvere som blir spennende å se om tar nye steg kommende sesong i U20 klassen. På herresiden består laget av firerbanden Erik Kårvatn, Trym Dalset Lødøen, Hans-Inge Klette og Vegard Øie, sier sportssjef for randonee i Norges Skiforbund, Martin Hanem Bartnes.

Opplegget blir optimalisert foran kommende sesong. Laget ser også resultater av oppfølgingen fra Olympiatoppen etter at grenen ble tatt opp på OL-programmet, OL-debuten for randonee kommer i 2026 i Italia. Olympiatoppen kommer også inn med konstruktive innspill og kompetanse som bidrar i utviklingen av utøverne på landslaget.

Flere av samlingene blir lagt til hotellene til vår samarbeidspartner Classic Norway Hotels, noe som gir samlinger med god forpleining i fine omgivelser.

I tillegg til landslaget, blir det et rekruttlag med en blanding av seniorer og juniorer som er klare til å utfordre utøverne på landslaget.

Landslaget:
Malin Indergård, Romsdal Randoneeklubb