Rekord igjen for Stikk Ut Ski!

Det ble ny rekord igjen for det flotte og populære Stikk Ut Ski - tilbudet! Vel 43 000 registrerte skiturer, 1000 flere enn sist vinter, og en jevn økning hvert år! Stor Takk til alle som tilrettelegger for dette tilbudet, og til alle som benytter Stikk Ut Ski! I tillegg til mange skiklubber, løypekjørere, skisentre, kommuner m. fler, gjør Sunnmøre Friluftsråd og Nordmøre og Romsdal Friluftsråd en kjempegod jobb med alt forarbeidet.

Fra Romsdals Budstikke, Sunnmøre Friluftsråd og Nordmøre og Romsdal Friluftsråd:

Ny rekord i vinter

I vintersesongen har 10.000 turgåere deltatt på Stikk Ut, og det ble satt ny skitur-rekord.

Påskeuka markerer avslutninga for vinterens Stikk Ut-sesong, og i år ble det drømmepåske med 22.000 registrerte turmål, skriver Stikk Ut i ei pressemelding.

Totalt er det registrert 150.000 turmål i løpet av sesongen. Det er 20.000 turer færre enn rekordåret 2022, men det ble satt ny rekord for antall skiturer – med 43.000.

Det er Damefallet i Moldemarka som er den mest besøkte skituren, med 2531, og Lillevatnet i Ålesund som er den mest besøkte fotturen, med 3994.

– Vi retter en stor takk til Møre og Romsdal Skikrets, idrettslagene, Stikk Ut- kontaktene og de frivillige rundt i kommunene som har vært med på å tilrettelegge for de 300 turmålene i årets vintersesong, sier Hilde Ellingsæter, som er Stikk Ut-ansvarlig i Sunnmøre Friluftsråd, i pressemeldinga.

De retter også en stor takk mot alle som har brøytet parkeringsplasser og kjørt opp løyper.

– Det legges ned en enorm dugnadsinnsats i regionen vår for at det skal være enkelt for folk flest å komme seg ut og på tur og nyte det beste livet har å by på, sier Ellingsæter sammen med prosjektleder Liv Synnøve Hoel fra Friluftsrådet i Nordmøre og Romsdal.

Årets 500 sommer-turmål lanseres 20. april, og alle husstander i fylket kan forvente å få kartet i posten i slutten av måneden. Sesongen er i gang 1. mai.