Nyhetsarkiv Møre og Romsdal

Stikk Ut Ski!

Skikretsens prosjekt - i godt samarbeid med Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal, videreføres også denne vinteren. Antall kommuner, skiløyper og poster/ tur-mål utvides i vinter til 50 poster. Stikk Ut Ski - er et tilbud til alle som er glade i å gå på ski, unge som gamle, trimmere, barn, barnefamilier, aktive ++. I vinter er det spesielt lagt opp til flere barnevennlige og/ eller kortere turer for de som ikke ønsker å gå så langt.

Nye WC-renn for Nina og Ragnhild.

Til helgen fortsetter WC-rennene for damer med slalåm og storslalåm i Killington (USA). Nina Haver-Løseth og Ragnhild Mowinckel er blant de norske deltagerne.

Nå kan du søke til mentorprogrammet

Har du lyst og ambisjon til å delta i prosjektet «Morgendagens Skileder»? Nå har du sjansen! Norges Skiforbund søker fremtidige kvinnelige trenere- og ledere i det nye mentorprogrammet. Søknadsfristen er 15. desember.

Statoil NC/ FIS Gålåsprinten

Til helgen starter Norgescupen i langrenn med "Gålåsprinten". Fristil lørdag, klassisk sprint lørdag, og klassisk renn søndag er på programmet. Vi ønsker våre utøvere fra MRSK - med bl.a. Martine, Mari - og en solid tropp fra Kretslaget vårt - "Lykke til"!

Basisanlegg - kurs.

Basisanlegg for utvikling av skiferdighet - og kjempemorsom skiaktivitet! 10-11 januar inviteres det til kurs i hvordan dette kan lages, både i langrenns-anlegg og alpinanlegg. Anleggsansvarlige i NSF kjører kurset.

Sesongåpning Beitostølen

Gratulerer til Stordal IL`s Martine Lorgen Øvrebust, med sterk 10 plass på 10 km fristil under Beitosprinten i helgen!

Alpinsamling - Bjorli

Neste Kretssamling/ alpinsamling på Bjorli blir helgen 02-03 desember. da blir det samling for både U16, U14 og U12/10. Informasjon kommer.

Ønske om kurs?

Har din klubb ønsker og/ eller behov for trenerkurs eller aktivitets/ treningsleder-kurs? Skikretsen har kursholdere som kan bidra med hjelp til god skiaktivitet.

Sesongåpning på Bjorli og Strandafjellet!

Flere skisentre/ steder i kretsen melder om flotte skiløyper! Bruk gjerne facebooksidene våre til å spre informasjonen/ gleden :) Lørdag åpner både Bjorli Skisenter og Strandafjellet skisenter for alpinistene.

se flere nyheter
NIF-EPI03, 03