Nyhetsarkiv Møre og Romsdal

Nils-Erik Ulset er tildelt Egebergs Ærespris

Nils-Erik Ulset (34) fra Tingvoll ble tildelt Kammerherre Egebergs Ærespris under Ledermøtet på Gardermoen fredag 25. mai. Nils Erik Ulset får prisen for sine prestasjoner i både langrenn og skiskyting.

Klubbsamling - Alpint

Ørsta, Spjelkavik og Stranda inviterer alle i kretsen til klubbsamling for U12+10 år på Juvass den 2. og 3. juni. Treningsplanen er vedlagt. Blir dere med?

Samling for Kretslaget og Storfjordlangrenn.

Til helgen samles både Kretslaget vårt og Storfjordlangrenn til første samling for ny sesong, i Stordal. Informasjon om Kretslaget, samlingsplan mm. finner dere på langrennsiden vår. Trenere for Kretslaget er Pål Bjørn Øvrebust og Jan Erik Westerås. I Storfjordlangrenn er det til denne sesongen ny trener! Vår elite-langrennsutøver Mari Støen Gussiås er engasjert som trener.

Iron Man testing for alpinistene.

Søndag er det Iron man testing for alpinistene våre, ved Aksla i Ålesund. Kretstrener Kai Grønningsæter er ansvarlig for testingen, og testene er etter samme "lest" som hele Alpin-Norge bruker.

Vårmøter i skikretsen.

Skikretsens Vårmøter i Alpint og Langrenn avholdes etter planen førtskommende søndag fra kl. 11.00. ved Klubbhuset til Spjelkavik IL. Programmet for dagen finner dere ved å klikke her. Vel møtt!

God aktivitet i Storfjordlangrenn

Storfjordlangrenn har nettopp avsluttet en god sesong, med god utvikling for løøperne - og flere gode resultater både i lokale - regionale og nasjonale renn. Klikk for rapport.

Trenarkurs alpint

12.-17. august 2018 inviterar Sogn og Fjordane Skikrins/ Norges Skiforbund til Trenar 1 og 2 kurs i alpint på Juvass.

Takk til alle Telenorkarusell-arrangører!

Møre og Romsdal skikrets hadde igjen ca. 30 arrangørklubber av Telenorkarusellen vinteren 2018. En god snøvinter resulterte i mange glade barn på ski! Barn og unge i fri utfoldelse nesten hver dag hele uken. Grillpølser, medaljer, diplomer, Telenorkarusell premier, selfies, snø, sol, saft, idrettsglede, samhold, familie, barn utendørs osv. :)

Brødrene Skoglund på Juniorlandslaget!

Både Andreas og Aleksander Skoglund fra Molde og Omegn IF er uttatt på neste sesongs Juniorlandslag i Kombinert. Andreas er i tillegg uttatt på "Team Beijing". Gratulerer til begge to! (Bilde: Fædrelandsvennen)

se flere nyheter
nif-epi04, 04