Nyhetsarkiv Møre og Romsdal

Sesongstart i Sölden for Nina og Ragnhild!

Til helgen er det sesongstart for World Cup i alpint. Lørdag arrangeres damenes storslalåmrenn, og Ragnhild Mowinckel og Nina Løseth er klare til start! Vi ønsker selvfølgelig Lykke til!

Vedtak i langrennskomiteen

«Langrennskomiteen i Norges Skiforbund innfører et fluorforbud i klassene til og med 16 år, men først når det finnes sikre kontrollmetoder som kan identifisere fluor under skiene før start i skirenn.

Sesongkort på Bjorli.

Bjorli Skisenter tilbyr oss også denne sesongen rabatt på sesongkort ved felles kjøp og betaling. Tilbudet går til utøvere og trenere/ ledere/ støtteapparat i alle klubbene våre, både innen alpint og telemark. Frist for å sende inn navn etc. (klikk for mere) og betaling er 30 oktober.

Terminlisten - langrenn er klar.

Her er utkast til Terminliste i MRSK for 2017-18. LK tar imot innspill ved LK leder Petter Myrset, helst på e-post til pettermy@online.no eller evt på tlf 977 04 794. Frist for tilbakemelding er 01. november 2017. Endelig terminliste vil bli fastsatt på MR skikrets, langrenn sitt høstmøte på Vestnes den 8. november 2017.

Trener 1 kurs - Langrenn.

I helgen ble det startet opp Trener 1 kurs i regi av Sunnylven IL og skikretsen. Kurset fortsetter med ski/ snø-moduler rett over nyttår. Andre klubber/ trenere/ interesserte er selvfølgelig velkommen til å bli med på den siste kurshelgen, selv om man gikk glipp av den første helgen. Meld ønske om deltagelse til skikretskontoret.

Høstmøtet/ fagdag - langrenn

Onsdag 8 november blir det Høstmøte og Fagdag for langrenn. Sport 1 Tomra inviterer oss til butikken på Vestnes, og Langrennskomiteen inviterer til spennende temaer ved Vestnes Fjordhotell. Vi får også besøk fra NSF-langrenn denne dagen. Så hold av datoen! Mer informasjon kommer.

Trenerseminar - Kompetansesenter for idrett

Vil du som trener være med å starte kompetansesenter for toppidrett i Møre og Romsdal? Ønsker du å være med å påvirke hvordan vi skal utvikle idrettsmiljøet for ungdom i Møre og Romsdal? Da bør du delta på denne kvelden.

Ski-møte i Hovdebygda.

Skikretsen inviterer til "Utvikling av skisporten-møte" i klubbhuset til Hovdebygda, torsdag 26.10. kl. 1800. Vi ønsker skigrupper i alle skigrenene fra alle klubber i "Ørsta/ Volda-området velkommen!

Telenorlekene/ Landsfinalen - Alpint.

Telenorlekene i Alpint (U14) arrangeres til vinteren på Oppdal, 05-08 april. Hvis det er ønske om å bo samlet, så må vi være tidlig ute med bestillingen vår.

Barmarksdag i Molde Turnhall

Tilbud om barmarkstrening lørdag 21 oktober for U14 og U16. Anders Husby inviterer til Koordinasjon/ balanse/ styrke/ stabilitets-samling i Molde Turnhall neste lørdag fra kl. 1000 - 1400. (Ta med lunch/ matpakke) Påmelding via minidrett.no - eller her på hjemmesiden (se terminlisten) innen tirsdag 17.10. Pris kr. 300 pr. pers.

se flere nyheter
NIF-EPI03, 03