FIS-renn Alpint, Bjorli

M&R skikrets- Alpine invites Norwegian and foreign alpine racers and coaches to 4 x FIS races at Bjorli 08-11.12. It is a change in the race-program. First competition day is Friday - with Slalom. Look here for information, results, link to Captains meeting at Teams, etc.

Rå-sterk WC-alpinhelg for Ragnhild!

Gratulerer til Ragnhild Mowinckel, Spkl. Rival, med 3 plass under World Cup Super G rennet i Lake Louise i helgen! Ragnhild tok også en sterk 9 pl. i Utfor.

WC Kombinert Lillehammer

Andreas Skoglund, Molde og Omegn IF, imponerte under WC-Kombinert på Lillehammer i helgen - med en 13 plass - og tredje beste norske utøver, Gratulerer! Andreas gikk ut som nr. 17 etter hopprennet, og avanserte i langrennsdelen. Jarl Magnus Riiber vant rennet.

NM og NC Randonee

Det ble mange NM -medaljer til Randonee-utøverne fra MRSK under NM og "Classic Norway Hotel Norgescup" -rennene på Bjorli i helgen. Ragnhild Bjerkeset vant NM Damer, Erik Kårvatn vant klasse Herre U20, Emil A. Røed vant klasse Herre U18, og Malin Indergård vant klasse Damer U18. Bilde: U18 klassen i søndagens NC-renn.

Skisprell for ski-Norge

Norges Skiforbund med kretser og klubber inviterer til skisprell-aktivitet i hele Ski-Norge med kick off uke 7.–15. januar. Vi tilrettelegger for enda mer skiglede ved å skape gode rammer og inspirerende og sosial aktivitet.

NC Equinor - Gålåsprinten

Flere av våre utøvere fra skikretsen imponerte under Norgescuprennene i langrenn på Gålå i helgen! Karsten A. Vestad (bildet) ble nr. 11 i lørdagens 10 km Fristil. Og under søndagens 10 km Klassisk i klassen Herre 19-20 år ble Iver S. Hole nr. 8 og Linus Engdahl nr. 10, Gratulerer!

Utvikle aktiviteten i klubben?

Skiklubbutvikler Jan Ole Fuglem er "på veien" om dagen og møter flere av klubbene i kretsen. Men Jan Ole, og Stig på kretskontoret besøker gjerne flere klubber - i alle grener. Ta gjerne kontakt om noen f.eks. ønsker en impuls-kveld, en tema-kveld etc. Klikk på link her for ideer og muligheter.

Stor interesse for Telenor Karusellen

Telenor Karusellen arrangeres for 17. gang i vinter, og påmelding for klubber/arrangører er fortsatt åpen. Nå kan dere se karusellens nye video foran årets sesong!

Amedias aviser skal sende Equinor Norgescup langrenn

Amedias aviser skal vise Equinor Norgescup i langrenn, junior-NM og Hovedlandsrennet etter at Norges Skiforbund og Amedia har inngått avtale om rettighetene for denne sesongen. Første sending på Amedias plattform Direktesport blir fra Equnior Norgescup på Gålå allerede kommende helg.

Webinar alpint

NSF Alpint inviterer til webinaret «Kulturbygging gjennom trening» onsdag 23. november kl. 20.00.

se flere nyheter Vis alle nyheter
NIF-EPI02, 02
Foto: Geir Olsen / NTB