Nyhetsarkiv Møre og Romsdal

Barmarksamling i alpint.

Spjelkavik IL inviterer alle alpinister/ alpinklubber til barmarksamling i Spjelkavika helgen 25-27 august. Påmelding via minidrett.

Ny dato for neste alpinsamling i august!

Neste kretssamling i alpint for U14 og U16 års gruppene på Juvass, flyttes frem ca. en uke. Ny dato er fom. fredag 11 til mandag 14 august. Nærmere informasjon kommer.

Samling med Storfjordlangrenn.

Storfjordlangrenn er i gang med ny sesong og har i helga hatt barmarkssamling i Tomrefjord. Vertane frå skigruppa i Tomrefjord IL melder om kjekt besøk!

FIS liste Alpint for neste sesong.

Det er tid for innmelding evt. utmelding av FIS-listen i alpint. Frist for innmelding/ utmelding settes til 25 august. Nye FIS-utøvere må sende inn/ legge ved signert Athletes Declaration. Årskontingenten til FIS-listen (bindende for de som blir innmeldt ved fristen) er øket for neste sesong, til kr. 500

Skiforbundets nye fagportal

Fagside med informasjon og tips og ideer for trenere, ledere, utøvere, foreldre og arrangører innenfor barne- og ungdomsidretten.

TEFT-stpend til Skiutøvere!

Sparebanken Møre delte torsdag ut TEFT mørestipend til 16 talentfulle ungdommer i en høytidelig seremoni på Martin Linge huset i Valldal. Rishi Sæter - Liabygda IL, og Isak Staurset - Rauma Alpin var blant de som mottok stipend, Gratulerer!

Barmarkssamling - Iron Man test

Det blir ikke IronMan-test i kretsregi kommende helg. Det var vanskelig å få organisert dette nå. Men Alpinkomiteen anmoder alpinklubbene om å gjennomføre testene selv i egen regi. Det blir organisert nye IrioMan-tester i forbindelse med Krets-barmarksamlingen 27 (+26?) august.

Egen snøkanon?

Kan dette være av interesse for noen skianlegg/ skiklubber? Kanskje som et supplement i snøfattige tider?

Kursuke i alpint - fonna 2017

Det blir både trener I- og II kurs på folgefonna når årets kursuke i alpint vert arrangert 6.- 12.august. Sjå informasjon om kurstilbodet, rammeprogram og meld på via påmeldingslink.

"Stikk Ut - Ski" hedres med pris!

Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal er nominert til å bli årets friluftsråd i Norge, etter sitt samarbeid med Møre og Romsdal Skikrets i prosjektet "Stikk UT - Ski"!

Midt Norsk Rulleskicup.

Informasjon om sommerens Midt Norsk Rulleskicup er nå klar. Vårt eget rulleskirenn "Trollstigen Opp" er et av rennene i cupen.

"Bestemannspremier" i MRSK for 2017.

Kristine Hjellbakk Hole - Sunnylven IL, Karsten Andrè Vestad og Andreas Skoglund - begge Molde og Omegn IF, ble tildelt Skikretsens "Bestemannspremier" under Skidagen i Molde lørdag, Gratulerer!

Referat fra Vårmøtet/ Plan for kretssamlingene.

Klikk for referat fra Vårmøtet alpint 20 mai. Her finner dere også foreløbig informasjon fra Alpinkomiteen vedr. alpinsamlingene i sommer/ høst. Plan og informasjon for U12-aldersklassene kommer snart.

Vellykkede Vårmøter og Krets-Ting!

Vel 100 deltagere var med på "Fagdagen" til Skikretsen. Deltagerne fikk med seg inspirerende foredrag av Claus Ryste og Gunnhild Torbjørnsen, gode treningsøkter, gode møter i grenene våre - og Tinget. Astrid Eide Stavseng ble gjenvalgt som Leder i MRSK. Anniken Hjellbakk Hole ble valgt som ny Nestleder. Klikk for oversikt over hvem som ble valgt inn i tillitsverv i MRSK for 2017-2019.

Ekstraordinært skiting

Det blir ekstraordinært skiting med valg av leder og nestleder i alpinkomiteen i Norges Skiforbund i forbindelse med vårmøtet på Gardermoen 9.-10. juni.

400 deltagere på barmarksamling!

Ingvild Flugstad Østberg og landslagstrener Sjur Ole Svarstad samlet 400 barn og unge til treningsøkter i Ulsteinvik. Blant deltagerne var langrennsutøvere fra Hovdebygda IL og Volda T og IL. "Betre rekrutteringstiltak kan ein neppe få til".

Martine L. Øvrebust uttatt til Team Veidekke Midt-Norge!

Stordal IL`s Martine Lorgen Øvrebust er tatt ut til neste sesongs Team Veidekke Midt-Norge, Gratulerer! Dette er første gang MRSK har utøvere med på TVMN. MRSK er "medeiere " i dette regionlaget sammen med skikretsene i Nord og Sør-Trøndelag.

Kretslaget - Langrenn 2017-18.

Her er informasjon om Kretslaget Langrenn for neste sesong, med samlingsplan. Pål Bjørn og Jan Erik ber om tilbakemeldinger innen 8 mai.

Telenorkarusellen 2017

Telenorkarusellrennene var igjen en suksess i Skikretsen. 31 klubbar arrangerte Telenorkarusellrenn, og mere en 4.000 barn deltok! Dette er helt i øvre sjikt av hva vi noen gang har hatt, og dette selv i en svært snøfattig vinter! En stor "Takk" til alle som har stått på og arrangert disse populære rennene!

Standalrennet

Aalesunds Skiklub inviterer til det 75! Standalsrennet, lørdag 29 april. "Landets eldste, tøffeste og råeste skirenn"!

SBM Cupfinale - Strandafjellet.

Stranda Alpin gjennomførte i helgen nok en rennhelg! Denne helgen var det SBM cup i storslalåm lørdag, og sesongavslutning med Finale i SBM cup søndag med parallell-slalåm på programmet. Stor "Takk" til Stranda Alpin for nok et alpinrenn, og en stor takk til alle alpinister og foreldre/ støtteapparat for en flott skisesong!

SBM Cup sammenlagt - langrenn.

Sammenlagtlisten i Sparebanken Møre Cup i langrenn 2017 er nå klar. Gratulerer til utøverne med flotte resultater i vinter! SBM cupen inneholdt 9 renn denne sesongen. På bildet ser dere klassevinnerne, Gratulerer!

se flere nyheter