Invitasjon

Norges Skiforbund og Norges Skiskytterforbund inviterer til miljøsamling for syns og bevegelseshemmede, primært i alderen 10-14 år, men unntak kan gjøres. Her er både nybegynnere og mer erfarne utøvere velkommen. Ridderrennet har åpnet opp for deltagelse for yngre utøvere og i den forbindelse ønsker Skiforbundet å ha en breddesamling for denne målgruppen på Beitostølen. Her vil vi legge til rette for at deltakerne skal få gode skiopplevelser.

Tid; 25- 29. mars 2020

Sted; Beitostølen hvor vi bor på i leiligheter på Beitostølen. Vi har selvhushold og både utøvere, ledsagere/trenere og ledere bor her.

Målgruppe
- Syns- og bevegelseshemmede primært i alderen 10 år-14 år, unntak kan gjøres. Ta kontakt om du er usikker. Vi har plass til 20 deltakere, og i utgangspunktet legger vi opp til en 50/50 fordeling mellom syns og bevegelseshemmede deltakere. Nye deltakere vil bli prioritert.

Krav til deltaker;
Vi stiller ikke andre krav til deltakerne enn at de liker å gå på ski, og vil prøve ut om alpint, langrenn eller skiskyting er en aktuell aktivitet/idrett. Deltakerne må kunne benytte seg av ski stående eller sittende. Deltakerne må være relativt selvhjulpne i forhold til personlig hygiene, vi kan bidra med enkle ting som påkledning etc. Evt. at foreldre bor i nærheten på Beitostølen og kan stikke innom for oppfølging.

Transport;
Den enkelte deltaker må selv besørge sin reise til Beitostølen. Kommer dere med buss, møter vi dere på busstoppen ved Radisson Blu, angi ankomst i påmeldingsskjema

Litt om samlingen;
Vi vil følge vårt eget opplegg, men samtidig delta på store deler av Ridderukas program. Vi vil ha trenere og ledsagere som bor sammen med utøverne og følger disse tett hele veien, Det er muligheter for å delta på både slalåmkonkurranse fredag og Ridderrennet lørdagen. Angi hva dere ønsker å delta på gjennom påmeldingsskjemaet. Startkontingent her er inkludert i samlingens egenandel, og vi står for påmelding til deltagelse på Ridderukas øvelser.

Hovedledere for samlingen; Anne Ragnhild Kroken og Jens Schjerven

Påmeldingsfrist; 1. februar 2020 (påmeldingen åpner 05.01.2020)

Påmeldingslink; https://response.questback.com/norgesskiforbund/tfkd6jgoxr

Deltakeravgift; 1800,- vil bli fakturert den enkelte i etterkant.

Vi har en egen hjemmeside for samlingen hvor det vil bli lagt ut informasjon fortløpende framover mot samlingen – der vil det også dryppe inn med nyheter innimellom, så følg med; https://www.skiforbundet.no/miljosamlingridderuka/

VELKOMMEN TIL EN AKTIV SAMLING PÅ BEITOSTØLEN

Invitasjonen kan lastes ned i pdf her