Øyvind Hofstad Nysted (NTB scanpix)

Ny kommersiell leder i langrenn

Øyvind Hofstad Nysted (36) er ansatt som ny kommersiell leder for langrenn i Norges Skiforbund.

Hofstad Nysted er fra Bardu i Troms. Han har jobbet i Norges Skiforbund siden 2011, og har de siste tre årene vært markedsansvarlig i Norges Skiforbund, med ansvar for salg av TV-sendte skirenn og øvrig markedsarbeid for sentraladministrasjonen.

– Langrenn er nasjonalidretten i Norge og får enorm oppmerksomhet nasjonalt. Jeg har hatt fantastiske år i Norges Skiforbund hvor jeg blant annet har hatt gleden av å jobbe mye med langrenn de siste årene. Nå får jeg en unik sjanse til å spisse arbeidet inn mot langrenn, og til å være med og videreutvikle produktet i samarbeid med kollegaer, utøvere, samarbeidspartnere og media. Vi må sammen sørge for at langrenn opprettholder sin sterke posisjon også fremover, sier Nysted.

Nysted vil fra og med i dag jobbe halv tid for langrenn og halv tid sentralt i forbundet. Fra 1. desember 2019 går Nysted over i full stilling som kommersiell leder for langrenn. Som kommersiell leder vil Øyvind få en sentral rolle i langrenn sin organisasjon, og han vil være en del av langrenn sin ledergruppe i Norges Skiforbund.

nif-epi04, 04