Hopp til innhold

Allroundgutta går globalt i expressfart

Verdens mest internasjonale selskap DHL Express blir ny offisiell lagsponsor for Menn Elite Allround.

– Avtalen med DHL Express, som den globale, solide og synlige merkevaren tilstede i 220 land og territorier, er for oss i norsk langrenn både viktig og spennende, sier langrennssjef Espen Bjervig.
– Vi vet at langrenn står sterkt her hjemme, og med en global partner ønsker vi å bli utfordret på å utvikle oss som merkevare også internasjonalt. Vi tror at samarbeidet med DHL Express og deres globale tilstedeværelse kan gi interessante synergier utenfor landegrensene. DHL har sitt hovedkontor i Tyskland, et viktig marked for langrennssporten og med VM i Oberstdorf 2021.

– Nå håper jeg det blir tur til Old Trafford, gløder Johannes Høsflot Klæbo i håp om et møte med klubben i sitt hjerte. Manchester United tilhører gruppen av DHL Express sine internasjonale sponsorater og Klæbo er opptatt av å bidra til å øke langrennsinteressen utover landegrensene. -DHL Express har lang erfaring med operativ tilstedeværelse i alle verdens land, sier Johannes. -Det kan vi nok hente mye erfaring fra i vårt arbeid med å gjøre langrenn til en idrett som forhåpentligvis stadig flere kan finne glede og interesse i.

– DHL Express er enormt stolte over å ha inngått avtale som offisiell lagsponsor for gutta på det norske allroundlandslaget i langrenn, sier adm.direktør Terje Aarbog. -Norsk langrenn er en solid merkevare som engasjerer hele nasjonen. Vi ser en stor fordel i å samarbeide med et lag som har et brennende engasjement, som stadig jobber med å bli bedre og har en sterk vilje til å vinne. Dette samsvarer helt med vår strategi og kultur i DHL Express. Vår ambisjon i samarbeidet med Skiforbundet langrenn er både å ytterligere styrke vår merkevare i Norge, og for å få frem alle muligheter vi kan tilby innenfor logistikk både nasjonalt og globalt. Vi håper og tror at DHL Express med vår tilstedeværelse over hele verden vil kunne bidra positivt til økt interesse for langrennssporten, sier Aarbog.

DHL er den globale markedslederen innen ekspress og logistikk med tilstedeværelse i 220 land og områder. DHL har en unik produktbredde og tilbyr ekspressfrakt, sjøfrakt, biltransport, lagring, internasjonal post og 3. parts logistikktjenester. Med programmer innen miljøvern, katastrofehjelp og utdanning, tar DP DHL sitt samfunnsansvar på alvor. DHL er en del av Deutsche Post DHL Group. Den totale gruppen har omlag 480 000 ansatte, og konsernet genererte en omsetning på over 61 milliarder euro i 2018.

Gå til DHLs nettside

NIF-EPI02, 02
Foto: NSF