Torstein Drivenes

Ny trener for rekruttjentene

Torstein Drivenes (33), opprinnelig fra Hardanger og bosatt på Lillehammer, er ansatt som ny trener i Skiforbundet langrenn med ansvar for rekruttlaget.

-Å trene Skiforbundet langrenns rekruttlag er en oppgave jeg gleder meg stort til å ta fatt på, sier Torstein Drivenes.

-Jeg ser frem til å kunne bidra i en motivert, ung og sulten utøvergruppe som denne. De seks jentene er et lag med stort potensial. Nå skal jeg først og fremst bli bedre kjent med utøverne og støtteapparatet, understreker Torstein som er opptatt av å utvikle en god prestasjonskultur og et sterkt fellesskap i tråd med definerte verdier. Torstein blir et spennende tilskudd til vårt trenerteam med sin erfaring fra både inn- og utland, sier langrennssjef Espen Bjervig.

Drivenes har selv vært aktiv langrennsløper for Tørvikbygd IL og Kvam LSK. Han har trenererfaring fra Lillehammer Skiklub, Team Coop og har siden 2014 jobbet som landslagstrener i både Sveits (2014-2015) og Tyskland (2015-2018). Torstein, som opprinnelig er fra Tørvikbygd i Hardanger, kommer nå fra stillingen som daglig leder ved SATS på Lillehammer hvor han er bosatt.

Drivenes får treneransvar for disse rekruttjentene: Kristine Stavås Skistad, Konnerud IL, Marthe Mæhlum Johansen, Østre Toten Skilag, Amalie Håkonsen Ous, Nes Ski, Julie Myhre, Byåsen IL, Mathilde Myhrvold, Vind IL og Tiril Liverud Knudsen, Konnerud IL.