Ivar Stuan (NTB)

Fortsetter til 2025

Ivar Stuan (62) fortsetter som sportssjef i kombinert i Norges Skiforbund frem til 2025.

Stuan har vært sportssjef siden våren 2016, og signerte i dag en ny fireårskontrakt. Løten-mannen hadde også suksess som landslagstrener i kombinert på 90-tallet, men fremgangene har virkelig skutt fart, både sportslig og kommersielt sett, de siste årene.

– Vi har ikke bare hatt bra sportslige resultater, men også fått inn flere sponsorer som vil være med på reisen. Dette har vært svært avgjørende i valget om å fortsette. Det er absolutt ikke gitt at vi får samme suksess til vinteren og de kommende årene, og vi må bare jobbe knallhardt fremover. Hovedmotivasjonen er et kjempeprofesjonelt team med et erfarent støtteapparat med stor kompetanse, og at vi selvfølgelig har et VM på hjemmebane om fire år. Mine viktigste oppgaver blir å lede laget til videre sportslig suksess og i tillegg bidra til at kombinert fortsatt får den posisjonen i markedet som disse fantastiske utøverne fortjener, sier Stuan.

Leder av kombinertkomiteen i Norges Skiforbund, Edgar Fossheim, er glad for Stuans underskrift i dag.

– Han har løftet kombinertsporten i Norge mange hakk de siste årene. Vi er sikre på at Ivar er den rette personen til å lede kombinertsporten de kommende årene mot VM i Trondheim i 2025, men det krever også hardt arbeid, sier Fossheim.

Kombinertlandslaget har dermed de store linjene i trenerkabalen for OL-sesongen klar, og det er blitt noen endringer i organisasjonen etter at hovedtrener Peder Sandell ga seg. Jan Schmid overtok ansvaret til Sandell, mens mens Stian Kvarstad og Tom Hilde fortsetter i sine roller inn mot hoppdelen. Thomas Kjelbotn fortsetter som hovedtrener for kvinnene. Nå er det også klart at sjefen, Ivar Stuan, fortsetter som sportssjef frem til VM i Trondheim 2025.

NIF-EPI01, 01