Jarl Magnus Riiber (NTB scanpix)

Kombinertlandslaget 2019-2020

Norges Skiforbund Kombinert har uttatt syv utøvere på elitelaget i 2019-2020-sesongen.

Jørgen Graabak, Jarl Magnus Riiber, Magnus Krog og Espen Andersen utgjør kontinuiteten, mens det er tre nye ansikter på elitelaget fra i fjor. Espen Dahlhaug Bjørnstad etablerte seg i verdenstoppen i vinter, og var selvskreven for kommende sesongs lag. Bjørnstad får med seg Jens- og Einar Oftebro på laget, og brødreparet er en spennende tilvekst på laget. Dermed blir det en blanding av både unge og etablerte utøvere på laget.

Trenerteamet for kommende sesongs elitelag blir presentert senere. Uttak utviklingslag og juniorlag for menn kommer også senere.

Det vil være en større satsing på jentene kommende sesong. Utviklingen kombinert og kvinner pågår for fullt, og kommende sesong blir det et utviklingslag for alle jentene som er inkludert i teamsatsingen. I forbindelse med tidenes første VM i Oberstdorf 2021 for kvinnene blir det etter hvert også et eget kvinnelandslag. Koordinator for kvinnesatsingen blir Magnus Moan, mens trener er Thomas Kjelbotn.

Elitelaget sesongen 2019-2020:
Espen Dahlhaug Bjørnstad, Byaasen Skiklub