Perfekte forhold i Lillehammer

Det er klart for verdenscuprenn i hopp- og kombinert i Lillehammer til helga. Denne gangen inviteres det også til «hoppfest» med den polske DJ-duoen Crowd Supporters.

Disse stiller for Norge i hopp

Disse stiller for Norge i kombinert

– Det en stor glede for oss at vi nå får arrangere hopprenn for menn på en helg, og håper at det skal bli en flott ramme rundt arrangementet, forteller administrerende direktør i Olympiaparken, Per Olav Andersen.

Den polske DJ-duoen er kjent for å skape magisk stemning på de største hopp-arrangementene i verden.

– Dette er en gledelig nyhet, og vi gleder oss. Jeg håper at det blir bra med folk og god stemning. Inntrykket fra tidligere renn hvor disse har vært i aksjon, er stemningsgaranti! Så håper de får til det i Lillehammer til helga, forteller Halvor Egner Granerud.

– Disse har alltid sørget for god stemning og trøkk, så jeg håper mange tar turen i bakken og får oppleve dette, oppfordrer Daniel Andre Tande.

For både hopp og kombinert er det verdenscupstart for kvinnene. Det gjøres også aktiviteter for å lokke familier til Birkebeineren Skistadion. Olympiaparken og Norges Skiforbunds rekrutteringsavdeling legger til rette for Skisprell og lek.

Det blir Skisprell på Birkebeiereren Skistadion. Les mer om prosjektet

– Det er veldig gledelig at det satses på Skisprell. Vi er vant til mye lek og moro i aktivitetene våres når vi både hopper og går langrenn, og ikke noe er bedre enn om det blir ekstra liv og røre på stadion. Vi er takknemlig for at det satses utover det flotte rennprogrammet ettersom vi har konkurranser fredag, lørdag og søndag. Dette er en veldig viktig helg for oss hvor målsettingene er å kjempe om topplasseringer alle dager, sier sportssjef for kombinert i Norges Skiforbund, Ivar Stuan.

Arrangørene i Lillehammer, Olympiaparken, i samarbeid med Norges Skiforbund gleder seg til å vise frem Lillehammer fra sin beste side, med perfekte sportslige forhold. Det er åtte verdenscuprenn i løpet av helga. Kombinert for kvinner har renn fredag, mens det er kombinert- og hopprenn for både kvinner og menn lørdag lørdag. Det hele avsluttes med kombinertrenn for menn, hopprenn for kvinner og menn søndag.

– Det har blitt lagt ned en solid innsats for at dette skal bli en stor helg med flotte opplevelser for både publikum og TV-seere i hele verden. Vi gleder seg til en ny verdenscup-helg i Lillehammer. Vi har hatt stabile gode vinterforhold i en lang periode, og mener vi kan tilby gode sportslige forhold i både hoppbakken og på skistadion. Vi satser på å skape en god ramme og har et skikkelig tilbud for publikum også. På skistadion hvor det kombinerte langrennet arrangeres vil det bli Skisprell for de unge, mens det i hoppbakken blir en spennende nyhet i Crowd Supporters og artister som Bausa og Blackie, forteller Andersen.

Lillehammers nettside

11:40 - 10 km Gundersen menn, kombinert

TV-tider
1. desember