RC: Vellykket helg på Rena

Den første RC helgen er over. Hopp og kombinert samarbeider om en felles RC, og vi må si at dette gikk veldig bra. Sprengkulda hadde heldigvis gitt seg, men som alltid når det er renn på Rena, så kom snøværet. Det ble mye ekstraarbeid på arrangøren,  men det ordnet seg. Arrangøren hadde gjort sitt for at utøverne kunne trene både fredag og lørdag, noe som ble tatt veldig godt i mot av de langveisfarende og alle de andre. Det er viktig at vi får mye aktivitet i disse helgene, og det ble det virkelig. Igjen, takk til arrangøren!

Dette var første renn i de nye bakkene på Rena, og det var fint å se at det fungerte godt. Både utøvere, trenere og foreldre satte stor pris på den jobben
arrangør la ned.

Lørdagen var det trening i bakkene og kombinert langrenn. De som ville, kunne benytte seg av svømmehallen også. På kvelden ble det en veldig hyggelig Tacokveld, og en fullstappet sal. Det er hyggelig med slike samlinger der man møtes på tvers av klubber og team. Øystein Granbu Lien ledet en seanse med Tom Hilde (og takk til Anders Bardal) som var både informasjonsrik og morsom. Her fikk man gode tips til hvordan man skal ta vare på utstyret sitt.

Hoppingen på søndag ble også bra. Litt forsinkelser må man regne med i et nytt anlegg, men det la ingen demper på stemningen. Det ble hoppet godt i alle
klasser, og jeg håper og tror at alle var fornøyde ved hjemreise.

Er spesielt imponert over de som tok turen fra Sør og Nord Norge. Det betyr mye for hopp og kombinert Norge at alle deler av landet er representert. Takk også til arrangør som sørger for at alle deltagerne føler seg velkomne og legger til rette for mye og artig aktivitet!

Alle resultater fra helgen finner du her:
www.kjump.no

1.Alvin Le, Orkdal IL
2. Jørgen Andreas Kristiansen Furfjord, Kollenhopp
3. Amund Ulstad, Mo Skilag

Under finner dere bilder av noen av klassene. Jeg mangler gutter RC D og B, jenter RC D, B og A. Dersom noen har bilder av dette, så vil jeg sette stor
pris på om du sender dette til tore.ovregard@skiforbundet.no

Jenter RC C

Gutter RC C