Midtsundstad får World Cup-debut

18 år gamle Nora Midtsundstad er tatt ut på det norske laget til World Cup-finalen i Oberhof.

Dermed får Vaaler IF-hopperen sin debut på øverste nivå i hoppkvinnenes sesongavslutning i Tyskland.

- Nora imponerte voldsomt under junior-VM da hun hoppet hele 106 meter i Zakopane sist helg. Hun deltok på det norske laget som tok miksbronse. Nå fortjener hun å få muligheten på øverste nivå. For Nora handler det om å få erfaring om hva som kreves i World Cup-sammenheng. Hun har rivende utvikling i hoppbakken, sier landslagstrener Christian Meyer.

Sist helg kunne landslagssjefen juble over at Silje Opseth endelig gikk til topps. Holeværingen-hopperen vant på hjemmebane i solfylte Holmenkollen.

- Det er så uendelig fortjent. Endelig gikk Silje til topps. Dette har hun jobbet hardt for i mange år. Nå fikk hun betalt for den daglige innsatsen hun så lojalt legger ned. Vi vet at Siljes toppnivå holder til pallplasseringer. Så blir det spennende å se hva hun kan utrette i sesongavslutningen. Det er ingen tvil om at Anna Odine Strøm og Thea Minyan Bjørseth lar seg inspirere av det Silje gjorde i Holmenkollen på lørdag. Vi sikter oss inn mot en solid norsk hopphelg, avslutter Meyer.

Uttak World Cup finale hopp kvinner i Oberhof, Tyskland:

Thea Minyan Bjørseth (Lensbygda)

Nora Midtsundstad (Vaaler IF)

Silje Opseth (Holeværingen)

Anna Odine Strøm (Alta)