Hopplandslaget i 20/21-sesongen. (Hopplandslaget / Alexander Henningsen)

Lundin: – Hopperne fortjener en ekstra oppmerksomhet i år

I en sesong der skihopperne våre har levert historiske resultater og strålende underholdning, har spesielt kvinnene mistet store inntektsmuligheter i et krevende år. Som samarbeidspartner ønsker vi å kompensere for noe av dette.

– Engasjementet som hopplandslaget har bidratt med internt i bedriften i en krevende tid - med alt fra historisk VM-gull til Maren Lundby og verdenscup-seier til Halvor Egner Granerud - fortjener en ekstra påskjønnelse fra oss, sier direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Lundin Energy Norway, Frøydis Eldevik.

Selskapet gikk inn som samarbeidspartner med hopplandslaget for kvinner to sesonger tilbake. Før inneværende sesong ble også herrene inkludert.

– Vi har vært opptatt av at det er utøverne selv som skal få disse ekstra kronene på sparekonto, etter en uforutsigbar sesong. Hopperne fortjener en ekstra oppmerksomhet i år, sier Eldevik.

Kvinnene trenger flere konkurranser

Lundin bidrar med 500.000 kr ekstra fordelt på de to landslagene. Siden kvinnene har vært ekstra hardt rammet, med mange avlyste renn, har også inntektsmulighetene vært færre. Derfor får kvinnene litt mer denne gangen.

– Nå ønsker vi å være med å støtte kvinnene i å få konkurrere på lik linje med herrene, også med en målsetning når det gjelder antall konkurranser.

– Et ærlig engasjement

– Den varmen som Lundin har vist helt siden de kom inn i fjor, har jeg aldri opplevd fra noen før. Det jeg setter mest pris på med Lundin, er at vi har fått lov til å bli kjent med dem ved flere anledninger, og det ærlige engasjementet kommer så utrolig godt frem. Jeg føler at de støtter oss fordi dem virkelig heier på oss, sånn skikkelig liksom. Å ha den varmen og støtten, gjør at jeg med stolthet sier at Lundin er våre partnere. Jeg har blitt så glad i dem allerede, ikke bare for det økonomiske bidraget, men mest for hvem de er, sier Maren Lundby

nif-epi04, 04