Lysgårdsbakkene på Lillehammer

LO NC Finalen AVLYST

Det er nå avklart at man ikke kan reise ut av Viken for å konkurere, så en stor del av utøverne blir da forhindret fra å delta. Det er også generelt en krevende smittesituasjon der myndighetene oppfordrer til redusert mobilitet. Den planlagte NorgesCup finalen er derfor avlyst.

Tusen takk til Gausdal Skilag og Vikersund IF, og alle frivillige på Lillehammer og Vikersund som har planlagt og lagt til rette for gode og trygge NorgesCup renn. Dessverre får vi ikke gjennomført NorgesCup avslutningen. Bakgrunnen er innstrammede retningslinjer fra regjering, NIF og Skiforbundet.

Når det gjelder deltagelse i arrangement/aktivitet i andre kommuner, er administrasjonen i Skiforbundet, etter avklaring med NIF, av den klare oppfatning at utøvere bosatt i dette tiltaksområdet ikke bør delta i toppidrettsarrangement som gjennomføres andre steder. Selv om dette ikke eksplisitt er formulert i forskriften vil slik deltagelse slik administrasjonen vurderer det være en bevisst omgåelse av intensjonen i tiltaksnivå og forskrift.

I Viken gjelder tiltakene foreløpig til og med 11. april.

Administrasjonen vil legge til at det med en økende og til dels uoversiktlig smittesituasjon i Norge og med utbrudd i stadig flere kommuner, vil være krevende å skulle gjennomføre nasjonale konkurranser på en smittevernmessig forsvarlig måte.

LO NorgesCup finale

Gausdal Skilag sammen med frivillige på Lillehammer har på kort varsel tatt på seg avslutningen av NorgesCupen. Det blir to renn for alle utviklingsnivåer i den store Lysgårdsbakken på lørdagen. Det blir trolig en pause mellom rennene med tanke på varme/sol/forhold i bakken midt på dagen.  Det blir ikke renn i normalbakken. Programmet er nå oppdatert. Starttidspunkt for Renn 2 er satt, og kan endres avhengig av været (sol/varme ift. spor/bakke) og antall deltagere.

Påmeldingen gjort til Vikersund gjelder fortsatt, og evt. nye påmeldinger og endringer gjøres på det opprinnelige arrangementet i SportsAdmin/MinIdrett.  Søndagens renn blir renn 2 på lørdag.

Dette blir avslutningen for LO NorgesCup hopp 2020/2021.

Alle påmeldte utøvere er flyttet til det nye arrangementet, og påmeldingsfristen er fortsatt satt til midnatt onsdag. Det betyr at nye kan melde seg på, og man kan også melde seg av. Ny startliste vil settes opp torsdag og gjennomgås på lagledermøtet.

NorgesCup-rennene erstatter de avlyste rennene i Holmenkollen. Gjennnomføring av arrangementet gjøres innenfor rammene av toppidrett, og utarbeidet smittevernsplan.

STARTLISTE LIVE TICKER OG RESULTATER

K-JUMP

VIND

TIDLIGERE RESULTATER OG RANGERINGSLISTER

Påmelding

TERMINLISTE med invitasjon

PÅMELDING

KORONA

Team og alle som skal i bakken må sende inn navneliste og telefonnummer på trenere, støtteapparat og andre i forkant til rennleder robert.selbekk-hansen@gausdal.kommune.noAlle som ankommer bakken må registrere seg slik at det er oversikt på antall som er tilstede og ift. evt. smittesporing i etterkant.

Kun utøvere og trenere har adgang inn i garderobene.

Alle må ha med tilstrekkelig med munnbind. Munnbind skal brukes når man ikke kan opprettholde avstand på 1-2 meter, og alle hoppere anbefales sterkt å bruke munnbind på veg opp til toppen og så snart som mulig etter exit, inkl. i gaderoben.  Legg gjerne munnbind i hjelmen slik at det kan tas på igjen straks etter hoppet. Det vil også være søppelpose for munnbind og tape på toppen. Det skal brukes munnbind til enhver tid under premieseremoniene.

Det er viktig at tilreisende tar hensyn til utøvere og lokale frivillige og holder avstand. Ha med munnbind og hold GOD AVSTAND til enhver tid.

PROGRAM

FREDAG 19. mars

21:00  Lagledermøte LO NC Finale Lillehammer TCM TEAMS

LØRDAG 20. mars LO NorgesCup Hopp

09:00  Offisiell trening
             Fortløpende prøveomgang
10:15   Første omgang i rekkefølge MC, MB, MA, KE, ME
             Finaleomgang i snudd rekkefølge etter 20 min pause
             Premieutdeling LO NC når listene er klare etter rennet

LO NorgesCup Hopp FINALE

Prøveomgang utgår
13:30 Første omgang i følgende rekkefølge MC, MB, MA, KE, ME
            Finaleomgang i snudd rekkefølge etter 20 min pause
            Premieutdeling LO NC FINALE og For Elite sammenlagt 2020/2021

UTSTYRSREGLEMENT  og anti-doping

Nasjonale renn og NM arrangeres ihht. FIS ICR regelverk, og FIS sitt regelverk for utstyr. Alle skal ha gyldige kroppsmål. Utstyrskontroll vil bli gjennomført.

Etter vedtak i Fagmøte vil det sesongen 2020/21 også tillates dresser og pads ihht. FIS regler fra forrige sesong.

Utøvere som skal tas ut for internasjonal representasjon må i uttaksrenn (som NM) ha benyttet utstyr ihht. FIS regler for årets sesong (inkl. ny cut og nye pads).

REN UTØVER

Alle som deltar kan tas ut til dopingkontroll, og bør være forberedt på dette. Alle skal ha gjennomført og bestått opplæring på renutover.no.