Oscar Westerheim (2), Robert Johansson (1), Sindre Ulven Jørgensen (3) og Andreas Granerud Buskum (3)

Robert Johansson vant NC på hjemmebane

Oscar Westerheim og Frida Westman vant LO NorgesCup på Lillehammer lørdag. Søndag deltok Robert Johansson og tok seieren på hjemmebane.

Resultater

Lørdag  Seier til Westerheim og Westman

Søndag Seier til Johansson og Westman

Gausdal Skilag arrangerer sammen med frivillige ressurser på Lillehammer LO NorgesCup i Lysgårdsbakkene. Korona utbruddet som var på NTG ble veldig godt håndtert, og det er gledelig at Kommuneoverlegen bekrefter at dette er over. Vi må fortsatt ta nødvendige hensyn ift. smittevern ifbm. arrangementet.

Smittevernstiltak

Det skal føres navneliste med telefonnummer for alle som er i bakken; både utøvere, trenere/støtteapparat og foreldre/søsken/tilskuere. Utøverene noteres fra startlisten. Arrangøren ønsker at team og andre tilreisende sender liste med navn og nummer på alle andre i forkant til robert.selbekk-hansen@gausdal.kommune.no (958 05 244), slik at man enkelt kan huke av registrering ved ankomst. Lister for hvert team må være komplette senest til lagledermøtet.

Husk å følge smittebegrensende råd ift. COVID-19. Husk 1 meters avstand; også i heiskø og på toppen av bakken. Utøvere skal ha på hansker i heisen. Kun en person pr. heisstol. Husk god hygiene, spesielt vask av hender. Dersom man kjenner symptomer, eller har vært i kontakt med personer som har påsvist sykdom, skal man isoleres og ikke delta.

Invitasjon

INVITASJON OG PÅMELDING TIL LO NC Lillehammer

REGELVERK

NorgesCupen følger FIS sitt utstyrsreglement, og det er lagt opp lenke til dette fra retningslinjene.

Når det gjelder regler for utstyr, beholdes reglene fra forrige sesong gjennom sommersesongen 2020. Altså ingen endringer på dressregler eller pads. Dresser og pads etter de nye FIS reglene er også tillatt.

RETNINGSLINJER FOR LO NORGESCUP Uendret fra forrige sesong.

ANTI-DOPING OG UTSTYRSREGLEMENT

Alle som deltar i NC og NM er underlagt dopingreglementet, og kan bli dopingtestet uavhengig av alder. Alle utøvere bør derfor ha gjennomført Ren Utøver, og dette er innarbeidet i retningslinjene.

REN UTØVER

MÅLTAGING

Alle som deltar i NC må ha kroppsmål.  Se også FIS retningslinjer.

For nye utøvere som ikke har kroppsmål fra tidligere, vil vi legge opp til måltaging lørdag ettermiddag.. Husk reglementert antrekk med truse (ikke bokser/shorts). Det vil brukes antibac på felles utstyr. kontaktflater og hender, samt munnbind. Kontakt utstyrskontrollør eller koordinator Ståle Villumstad (959 85 162) for å avtale på forhånd.

Normalt skal alle juniorer (og yngre) ta nye mål hvert år. Pga. smittesituasjonen ønsker vi å minimere kontakt, og derfor avventer vi dette og bruker eksisterende mål inntil videre.

SAMLESIDE MED NASJONALE RESULTATER OG RANKING

PROGRAM

Lørdag 19. september

08.30  Lagledermøte i dommertårnet (må sikre avstand)