Vil du være med på 5 hills tour?

Også i år har vi fått et raust tilbud om deltagelse av et team fra NOR i Five Hills tournament i Central USA. Første 3 nasjoner som melder seg får $3.000 i støtte til reisen, og i praksis får man også hjelp til overnattingen under turneringen.

Som tidligere år er Norge også i år invitert til å delta på 5 Hill tournament i USA med et team på 3 utøvere og en lagleder.

Invitasjon USA Central Division International 5 Hills Ski Jumping Tour

17-18. jan Eau Claire WI K90
19. jan Minneapolis MN K70
21. jan Ishpeming MI K90
25-26. jan Fox River Grove IL K70
31.-1. jan/feb Westby WI K108

Registreringskjema for påmelding

We invite your Team to compete in the USA Central Division International 5 Hills Ski Jumping Tour. The competition is comprised of five events on five hills in 3 states over a period of 16 days.

Each Team must be comprised of 3 Athletes and 1 Coach. Cash prizes will be awarded to podium finishers at each event and another $ 3000.00 USD will be split among the top 5 finishers at the end of the tournament.

The first three Teams to Register will receive a total of $ 3000.00 USD each ($ 750.00 per team member) to help cover travel expenses.

To enter, athletes and coach must complete and return the attached Registration Form. Any questions can be emailed to Event Coordinator Dan Mattoon (dmattoon@prestigeautocorp.com) or Gene Brown (gbrown@mpsupplies.com).

De 3 første nasjonene som melder seg får 3000 dollar i støtte til turen. De sier også at mange av stedene får man også bo rimelig / gratis hos vertsfamilier og/eller hoteller. Om man bestemmer seg tidlig og får bestilt flybillter kan man få en rimelig tur. I praksis må man leie en bil der man lander, som man bruker på hele runden for transport mellom bakkene etc. Fordel med en viss alder på den personen som skal leie og kjøre mtp. leiepris på bil i USA.

Dette har vært en opplevelsesrik tur for dem som har vært med på det tidligere. I fjor deltok 3 fra NOR, samt en lagleder. Dere kan kontakte Jørgen Madsen (464 87 894) som var med i fjor for å høre hvordan det var.

De som reiser, gjør dette i egen regi og organiserer det selv.

Du kan også finne informasjon om bakkene og resultater, samt streaming fra renn tidligere år på:

Ståle Villumstad i Skiforbundet kan være behjelpelig med å koordinere og formidle et samlet svar fra NOR.

Gi snarlig tilbakemelding til Ståle Villumstad dersom det er interesse for å delta, slik at ikke muligheten for stipend går fra oss.