Ingvild Bretten Berg (generalsekretær Norges Skiforbund), Odd Rolland (assisterende organisasjonsleder), Magne Sørestrand (organisasjonsleder) og Erik Røste (skipresident) under fredagens utdeling. (NSF)

Vestlandske Skistemne og idrottslaga på Voss tildelt prisen som årets arrangør

Vestlandske Skistemne og idrottslaga på Voss leverte et godt gjennomført Junior-NM i hopp og kombinert sist sesong. Det resulterte i prisen "årets arrangør i hopp 2019".

Prisen ble utdelt i forbindelse med helgas arrangør- og anleggsseminar i Norges Skiforbund på Gardermoen.

I juryens begrunnelse het det følgende:

"Vestlandske Skistemne og idrottslaga på Voss presenterte et godt planlagt og forberedt Junior NM i Hopp og kombinert. Det ble utarbeidet egen hjemmeside med informasjon og logo for mesterskapet. Det var skaffet lokale sponsorer og støttespillere, og det var lagt opp til en synergi med NM Kvinner Liten bakke i Bulken også på Voss. Bavallen var også ombygget med nye frysespor, samt at det var bygget nytt tilløp med flotte avsatser. En betydelig innsats og investering. Det var en flott ramme rundt arrangementet med rennhotell og bankett. Selve rennet ble godt gjennomført med entusiastiske mannskaper. Nye unge frivillige var med i arrangementsstaben sammen med erfarne nøkkelspillere".

- Dette gleder vi oss stort over. En hyggelig anerkjennelse, men allerede til uka er vi i gang igjen med dugnad i bakken, sa Odd Rolland og Magne Sørestrand etter å ha mottatt prisen.

nif-epi04, 04