Marius Lindvik skal til Italia
World Cup-sjanse for Lindvik (NTB)

Hopp: Lindvik tilbake i World Cup

Marius Lindvik og Robin Pedersen får nye sjanser i World Cup.

Pedersen hadde kvoteplass i hoppuka og satte personlig bestenotering med 18.-plass i Bischofshofen. Nå venter tur til Val di Fiemme for Stålkameratene-hopperen.

Dit skal også Marius Lindvik. Frogner-gutten var med i World Cup under rennene i Engelberg før jul. Han har sikret kvoteplass i World Cup etter solid hopping i COC-klassen.

Landslagssjef Alexander Stöckl sender sju man til Italia, mens Daniel-André Tande som tidligere kjent blir hjemme for å trene.

- Vi har ikke bestemt oss for hvor lenge Tande blir hjemme for å trene i et forsøk på finne formen. Alt er avhengig av hvilken framgang han viser. Robin Pedersen reiser videre med oss til Predazzo siden han har vist gode hopp i hoppuka, spesielt i Bischofshofen, sier Stöckl.

- Lindvik sikret kvoteplass i COC, og vi er glad for at vi igjen kan stille med sju hoppere i en hel periode. Vi fortsetter med vår strategi der den som hopper inn kvoteplass også får plassen i kvoteperioden. Jeg gleder meg til helgens renn, og har troen på at vi kan prege rennene, sier landslagssjefen videre.

Uttak hopp menn Val di Fiemme:

Anders Fannemel (Hornindal)

Johann Forfang (Tromsø SK)

Halvor Egner Granerud (Asker)

Robert Johansson (Søre Ål)

Marius Lindvik (Rælingen)

Robin Pedersen (Stålkameratene)