Vi er allerede langt inne i februar - den beste tiden!

Skisesongen er godt i gang, vi nyter været, føret og resultatene!

Hei skivenner!!

Vi er allerede langt inn i februar, og skisesongen er på sitt beste – både for oss turgåere, dere som er aktive og for alle som bidrar på en eller annen måte inn i skifamilien.

Når man skal snakke om frivillighet og idrett, og da ski spesielt, vil jeg denne gangen nevne løypekjørerne. En krevende jobb – enten man kjører langrennsløyper, tråkker alpinbakken, lager spor i hoppbakken eller lager skileikområde for alle – en ting er i alle fall sikkert – ingen skispor kommer dalende ned med snøen.. og med snøfallet og vinden den siste tiden må man være motivert for å kjøre opp de samme sporene hver dag – slik at vi andre kan nyte godt av det. TUSEN TAKK TIL DERE ALLE !!

Det er gøy å se at kretsen sin satsning på gode samlinger, sette langsiktige mål og godt samarbeid gir resultater.

Mange av våre utøvere markerer seg i toppen i sin klasse og sin idrett – både nasjonalt og internasjonalt. Det kan vi være stolte av!!

Og vi skal fortsette og bygge sten på sten og slik skaper vi mange gode og glade utøvere fra Hedmark.

Til klubbene - Oppfordrer dere alle til å tenke litt på hvordan dere, sammen med naboklubben, eller andre naturlige samarbeidspartnere kan skape enda bedre treningsmiljøer for utøverne deres – gjerne på tvers av idrettene. Vi har mange gode eksempler, så lær av hverandre.

SUM, skiforbundets utviklingsmodell,  – er et verktøy og virkemiddel for å skape god rekruttering, hindre frafall og sørge for at alle kan få tilpasset aktivitet til sitt mål og nivå.

Vi har hatt to fine kvelder med fokus på det i Hedmark, og oppfordrer andre til å ta kontakt om de trenger litt tips, råd og motivasjon – til både kompetanseheving, trenerrollen, lek og moro eller andre ting du lurer på. Sammen kan vi bli enda bedre!

I dag har jeg fått lov til å være med på Hoberg Skole hvor Idrettsfag på Stange Videregående hadde fullt opplegg hele dagen med alle elvenen ved skolen. Ikke med vanlig skirenn, men med SKILEK!

Fokuset var HA DET ARTIG SKI PÅ BEINA! Ren SUM aktivitet. Kjempe bra! Takk til alle elevene ved idrettsfag på Stange videregående for at dere laget en så fin dag for 300 elever ved Hoberg skole!

I helgen var det stor aktivitet i alle grener i både inn- og utland – og mange hedmarkinger var i aksjon på de ulike arenaer.

En liten reminder til dere alle… Husk at du er god nok til å gjøre ditt beste - og det vet du er bra!!

Her et lite "knips" fra Hoberg skole i dag. Mange barn i full aktivitet - det varmer!

Skihilsen fra Mette :)