Høsbjør 2019

Endelig kom villsnøen...

....og alle vi som liker den kalde fine tiden og har sett fram til skisesongen 19/20 kan glede oss.

Nå er det full fart i skinorge, og vi har mye å se fram til.

Skikretsen har de siste ukene hatt noen fine temakvelder, og jeg håper dere som var tilstede, fikk noe å ta med dere videre i egen satsning og i egen hverdag som trener, foreldre, frivillig, aktiv eller bare interessert i ski og trenging.

Eirik Myhr Nossum og Mikko Kokslien har gitt oss mye bra og ta med videre i alle fall – så er det opp til hver enkelt å bruke det som dere vil. Vi vil fortsette å ha fokus på kompetanse utover vinteren, så følg med på våre sider på nettet.

Terminlistene for grenene er stort sett ferdige, og det meste ligger ute på hjemmesiden. Når det braker løs håper jeg du er klar – enten du skal gå kort eller langt, hoppe i liten eller stor bakke, eller kjøre fort nedover med og uten porter.

Og for alle dere som skal være med i vinter som frivillig – gjør deg klar til en lang vinter med mye moro. Forskning viser at frivillige er mere lykkelige enn andre – så ta på deg et par ekstra oppgaver gjennom vinteren. Det er bare gøy!

Husk å sette pris på all den jobben som legges ned da folkens –klubbledere, tillitsvalgte, styremedlemmer,  løypekjørere, løypetråkkere, trenere, skismørere, vaffelstekere, sjåfører, foreldre, besteforeldre, støtteapparat..

... og alle andre som skal til for at små og store skiløpere skal få ha det gøy med sin idrett, på sitt nivå sammen med gode venner som er der av samme grunn. Noen har satt seg hårete mål og vil bli best, noen har litt lavere ambisjoner – uansett – det skal være mulig å bli så god som du selv vil og kan utfra dine egne forutsetninger.

Husk utøveren i sentrum – alltid – da får vi mange gode og glade skiløpere fra Hedmark.

Ha det gøy på ski, lykke til med å nå dine mål denne vinteren, og vi ses et sted det er snø!

Skihilsen fra Mette