Hopp til innhold

Ny merkevare for et godt skifelleskap

I dag gikk endelig startskuddet for implementeringen av Skiforbundets nye merkevare, inkludert en ny logo og visuell profil som tar utgangspunkt i en snøkrystall, selve grunnlaget for skisportens eksistens og opprinnelse.

Her kan du lese alt om den nye merkevaren og laste ned logoer

Den nye merkevaren skal hjelpe alle Skiforbundets ansatte, tillitsvalgte, frivillige og samarbeidspartnere å forvalte historien om skisportens og skikulturens store betydning for landet i nåtid og fremtid. 

Et mål er å bygge et enda sterkere felleskap mellom utøvere, klubber, kretser, grener og støttespillere, fra bredde til topp, og fra sør til nord. 

– Deltagerne i prosjektet fra hele organisasjonen som har utviklet den nye merkevaren – og alle internt og eksternt som har gitt innspill underveis – har sammen identifisert den samlende historien om skisportens store betydning i nåtid og fremtid, på tvers av klubber, kretser, grener og hos befolkningensier prosjektleder hos Skiforbundet, Øyvind Hofstad Nysted, og fortsetter: 

– Merkevaren skal hjelpe oss alle, inkludert våre samarbeidspartnere, å forvalte og utvikle denne historien for nye generasjoner. 

Historien handler blant annet om inkludering og mangfold​hvor Ski-Norge ivaretar bredden og sikre aktivitet og muligheter for enda flere​, og om tradisjon og utvikling​, hvor det beste fra historien tas med når idretten og Ski-Norge skal utvikles videre​.


Implementeringen av den nye merkevaren i Ski-Norge vil ta 
noe tid, og skal gjøres stegvis og naturlig, på en bærekraftig, kostnads- og ressurseffektiv måte.
– Skiforbundet skal sette skiaktivitet først, og Ski-Norge er tuftet på frivillighet. Derfor vil implementeringen av vår nye merkevare foregå på en litt annen måte enn for et rent kommersielt selskap, som gjerne gjør det «over natten». 


Dette vil i praksis si at utstyr og materiell som fortsatt er funksjonelt, skal få fortsette å gjøre jobben til det er naturlig å bestille nytt. Når det skal bestilles noe nytt fordi det trengs, gjøres det ikledd Skiforbundets nye drakt, men ikke før.

– Siden 1908 - i medgang og motgang, i godvær og ruskevær, har Skiforbundets ambisjon vært å bidra til å skape skiglede for alle, uansett. Det skal vi fortsette med – sammen – og vår nye merkevare skal forsterke og videreutvikle arbeidet i møte med framtidas utfordringer og muligheter, avslutter Øyvind Hofstad Nysted. 

HER KAN DU LESE ALT OM DEN NYE MERKEVAREN OG LASTE NED LOGOER

NIF-EPI03, 03