Tok sine første verdenscuppoeng

Nylig kjørte Henrik Lunde inn til sine første verdenscuppoeng i Sverige. Samarbeidet med svenske landslaget ser ut til å ha en positiv effekt for Norges håp i skicross.

– Digg å endelig komme ut av boblen og ta med meg mine første verdenscuppoeng!

Henrik Lunde tok sine første verdenscuppoeng i skicross den 25 og 26. januar i Idre, Sverige. I det som regnes som en av de tøffeste løypene for sesongen kjører Henrik inn til en 15. plass og en 29. plass og fikk da med seg 18 verdenscuppoeng til sammen. Henrik representerer Bærums skiklubb og er Norges eneste landslagsutøver innen skicross. Norges skiforbund har derfor inngått et samarbeid med det svenske skiforbundet i satsingen på skicross for sesongen 2019-2020.

Å være en del av treningsopplegget til det svenske landslaget synes Henrik selv er en fin løsning og han blir godt ivaretatt. Om et par uker går turen til Russland for årets siste verdenscuprenn og Henrik håper på at han også kan gjøre en god prestasjon der. Han har hatt veldig gode tider på trening så det ga mersmak at det endelig skulle lykkes i konkurranse.