NOR Freeski Cup Vassfjellet - Utsettes på ubestemt tid

Slopestylekonkurransen i Vassfjellet kommende helg er utsatt på ubestemt tid på bakgrunn av den siste smitteutviklingen og i dialog med kommuneoverlegen i Trondheim.

Kommende helg var det planlagt for NOR Freeski Cup i Vassfjellet Vinterpark og slopstyle stod på programmet. Kommuneoverlegen i Trondheim har sagt nei til gjennomføring av vårt arrangement kommende helg etter det siste døgnets smitteutvikling. I samråd med arrangør, Freidig SPK, har vi besluttet at eneste mulighet er å utsette helgens konkurranse på ubestemt tid.

Sammen med arrangør vil vi bruke de neste ukene på å finne alternative løsninger for å få gjennomført arrangementet i løpet av april eller mai. Vi ber derfor om forståelse for at mer informasjon om en eventuell gjennomføring i Vassfjellet, eller et annet sted senere i sesongen vil ta litt tid å få på plass. Informasjon om allerede innbetalt startkontingent vil vi derfor komme tilbake til. Når det gjelder allerede bestilt overnatting og transport anbefaler vi å ta kontakt med eget forsikringsselskap dersom overnattingsstedet/reiseselskapet ikke godtar avbestillingen så nære helgen, for refusjon.

NOR Freeski, Freestylekomitéen og arrangørene av resterende konkurranser denne sesongen, vil også ta en vurdering på hvordan vi kan gjennomføre resten av sesongen. Her vil vi komme tilbake med mer informasjon så snart vi vet mer. Vi oppfordrer alle til å følge lokale smittevernregler og krysser fingrene for bedre tider så vi igjen kan gjennomføre konkurranser i NOR Freeski Cupen.

Ta kontakt med freeski@skiforbundet.no ved spørsmål
nif-epi04, 04