Hovedlandsrennene 2021 - avlyses

Hovedlandsrennene for freeski skulle vært arrangert 27.-28. februar i Surnadal. På grunn av de fortsatt gjeldende restriksjonene for nasjonale breddeidrettsarrangement ser vi oss dessverre nødt til å avlyse.

Hovedlandsrennene i freeski arrangeres for utøvere født i 2007 og 2008, i big air og slopestyle. Arrangørklubben i Surnadal og NOR Freeski har ventet i det lengste for å avlyse konkurransene i håp om nye retningslinjer som muliggjorde gjennomføring. Nå, én uke før konkurransene starter, ser vi ingen andre muligheter enn å avlysene rennene. Dersom myndighetene åpner opp for nasjonale breddeidrettsarrangementer før snøen er borte, vil vi undersøke mulighetene for å ta rennene tilbake på terminlisten senere i sesongen.

Hovedlandsrennene er nasjoanale konkurranser hvor unge freeskijenter og -gutter får konkurrere mot hverandre og ta nye steg innenfor idretten. Også i fjor ble rennene avlyst på grunn av Covid-19, da rennene skulle vært arrangert i april med Voss Freestyleklubb som arrangør.

Premieutdeling under Hovedlandsrennene 2019 på Geilo.