Foto: Yrjan Olsnes og Martin Strøm

Tidenes første NOR Freeski Camp!

I samarbeid med DNB arrangerte vi i helgen tidenes første NOR Freeski Camp på SNØ og i Kjennhallen. Det ble en helt rå helg med masse aktivitet og imponerende kjøring!

Det er første gang vi arrangerer en NOR Freeski Camp, og det er utrolig gøy å se hvor mange gira freeskiutøvere vi har i Norge. Over 150 jenter og gutter i alderen 10-15 år var påmeldt helgens camp som fant sted i Lørenskog. Utøvere fra hele Norge kom reisende til campen, og det var ekstra moro å få samlet hele freeskimiljøet igjen etter to lange sesonger med korona, forteller arrangementssjef i freeski, Marte Gleditsch.

I løpet av helgen fikk deltakerne trent og lekt seg i både trampolinehall og i SNØ-hallen. I trampolinehallen var vi så heldige at utøvere fra Wang Toppidrett Romerike stilte som trenere, mens det i SNØ-hallen var lokale klubbtrenere og utøvere fra våre egne junior og rekruttlandslag som stilte opp som trenere. Det var imponerende nivå og innsats på hele gjengen, og vi gleder oss til å se mer av denne gjengen i fremtiden.

NOR Freeski Camp er et av våre bredde- og rekrutteringsprosjekter, og sammen med DNB fjerner vi de økonomiske barrierene ved deltakelse, som sikrer at alle kan delta.

- Vi er stolte av å ha en partner som ser viktigheten av at alle skal ha mulighet til å delta, uavhengig av økonomi. Det er viktig for oss at alle som ønsker, kan bli med på morsomme, utviklende og spennende aktiviteter, uavhengig av forutsetninger, legger sportssjef i freeski, Christoffer Schach, til.

Tusen takk til DNB, de dyktige trenerne våre og alle som deltok på campen - Sammen skapte vi en helt rå helg!

Foto: Yrjan Olsnes og Martin StrømFoto: Yrjan Olsnes og Martin Strøm