NOR Freeski Cup på Dombås AVLYST!

På bakgrunn av de nye retningslinjene som myndighetene kom med denne uken, har NOR Freeski sammen med arrangør besluttet å avlyse første konkurranse i NOR Freeski Cupen som skulle vært avholdt søndag 7. februar.

Denne uken kom myndighetene med innskrenkende regler for idretten som fører til at vi ser oss nødt til å avlyse NOR Freeski Cup på Dombås. Sammen med arrangør har vi hatt en grunndig gjennomgang av mulige løsninger for å få gjennomført konkurransen, samt ventet lengst mulig med å ta beslutningen. Ettersom det er knyttet stor usikkerhet til hvor mye myndighetene vil lette opp på restriksjonene samme uke som konkurransen på Dombås skulle finne sted, ser vi det ikke som realistisk å gjennomføre denne konkurransen på terminfestet tidspunkt.

Dersom det skulle vise seg at en ekstra big air-konkurransen kan gjennomføres på et senere tidspunkt denne sesongen, vil vi vurdere mulighetene for dette.

NOR Freeski Cupen bestod i utgangspunktet denne sesongen av fire big air- og tre slopestylekonkurranser. Normalt består cupen av tre konkurranser i big air og tre konkurranser i slopestyle, og det er derfor fortsatt håp for at vi får til en fullverdig cup dersom koronasituasjonen bedrer seg og myndighetene letter på sine tiltak. Vi planlegger fortsatt for at konkurransen i Drammen 13. februar skal gå som planlagt, og ytterligere informasjon om eventuelle endringer i gjennomføringen av denne konkurransen vil bli publisert på våre sider.

Eventuelle spørsmål kan rettes til freeski@skiforbundet.no.