Strukturelle endringer toppidrett

Etter en litt for tidlig avslutning på en god sportslig sesong, har NOR Freeski gjort noen strukturelle endringer for toppidretten. Situasjonen i samfunnet vårt med tanke på Covid-19 har også gitt noen endringer i forbindelse med planlegging og oppkjøring til VM-sesong.

Vi har etter OL i 2018 endret både struktur og bemanning i NOR Freeski og har brukt tid på å finne de optimale løsningene. Før sesongen 19/20 sluttet tidligere landslagstrener Luke Allen i jobben, og daværende junior- og rekruttlandslagstrener Herman Orheim ble dermed også involvert i arbeidet med elitelandslaget.

Fra 1. mai, er vi i NOR Freeski stolte av å presentere denne bemanningen for toppidretten:

Sports- og landslagssjef:     Christoffer Schach
Landslagstrener:                Herman Orheim

Som tidligere nevnt er verden i en krevende situasjon og med den usikkerheten hengende over oss vil det per nå ikke bli ansatt ny trener for junior- og rekruttlandslaget.

Landslagsuttakene har vi også bestemt oss for å utsette til 1. juni, for å kunne bygge den beste strukturen og opplegget med de gitte økonomiske rammene. Arbeidet med landslagene våre er godt i gang, og det jobbes i disse dager med egentrening, avsluttende evalueringer av sesongen, samt planlegging av de ulike senarioene for kommende sesong.

NIF-EPI03, 03