Avlyst: NOR Freeski Jentecamp og NOR Freeski Cup i Trondheim

Basert på Norges Skiforbund sine anbefalinger avlyses helgens NOR Freeski Cup og Jentecamp i Trondheim, for å bidra til å forhindre spredning av Koronaviruset.

Norges Skiforbund har uttalt følgende:

Norges Skiforbund anbefaler at all organisert aktivitet i organisasjonen opphører for resten av sesongen og frem til 30. april. Dette besluttet Skistyret i et møte torsdag formiddag, som et tiltak for å bidra til å hindre spredning av Koronaviruset og lette belastningen for lokale helsemyndigheter.

Norges Skiforbund vil understreke viktigheten av at alle våre medlemmer, klubber og kretser tar ansvar for å bidra i den dugnaden vi alle nå må ta del i.

Avgjørelsen bygger derfor på et samfunnsansvar for å være med å begrense omfanget av spredningen av Covid-19 viruset.

For arrangører og utøvere ved avlysning av renn:

Eventuelle anmodninger om refusjon av påløpte utgifter til eksempelvis reiser og opphold som ikke kommer til anvendelse må rettes til avtalepart (hotell/reiseselskap) og/eller den enkeltes forsikringsselskaper.

Norges Skiforbund oppfordrer alle arrangører om å bistå i dialogen med overnattingsbedrifter for å finne minnelige ordninger der det må gjøres større kanselleringer som medfører økonomiske tap.

NIF-EPI01, 01