Trenerpresentasjoner NOR Freeski Jentecamp

Det nærmer seg med stormskritt NOR Freeski Jentecamp i Trondheim. Campen avholdes 13.-15. mars 2020. Øktene skal foregå i Vassfjellet Vinterpark hvor vi har med oss en dyktig trenergjeng med erfaring fra å være trenere på klubbnivå og som tidligere har konkurrert aktivt helt opp til høyt nasjonalt nivå. I tillegg blir landslagsutøver Sebastian Schjerve med oss hele helgen!

Trenerpresentasjon #1

Marina Johansen. 23-åringen kommer fra Tromsø og er tidligere elev på NTG Lillehammer. I den perioden var det mye farting og konkurranser, og Marina kan skilte med flere medaljer fra NM i freeski. Nå er fokuset på studier, selv om hun fortsatt står mye på ski.

“Jeg gleder meg veldig til å hilse på mange nye fjes og bare ha det gøy på ski! Det hadde vært kult om flere drar hjem med et nytt triks eller to i bagasjen etter helgen!” - Marina Johansen

Trenerpresentasjon #2

Eivind Holtet er 21 år og kommer fra Lørenskog. Han har tidligere stått aktivt på ski og kjørt konkurranser på nasjonalt nivå, i tillegg har han vært elev på NTG Lillehammer. Skikjøreren er for tiden student og står på ski i Tryvann på fritiden.

“Til campen gleder jeg meg til å se progresjonen til jentene gjennom helgen.” - Eivind Holtet

Trenerpresentasjon #3

Sandra Eidissen er (19 år) og Marie H Nielsen (20 år) kommer begge fra Bodø. De startet å stå på ski allerede i 6-årsalderen, og begynte siden å øve mer og mer på triks. Interessen for ski kom for fullt da de gikk på alpint/jibbelinjen på videregående i Bodø. I ettertid har de vært trenere for jentejibb i Bodø og nå er de begge trenere for Freidig freeski. I tillegg går både Sandra og Marie på Rødde folkehøyskole på linjen “freestyle USA”.

“Det jeg ser frem til er å stå på ski med mange ivrige skikjørere, bli kjent med flere og spre gleden man får av å stå på ski!” - Sandra Eidissen (19 år)

“Til Jentecampen ser jeg fram til å møte mange ivrige ungdommer, dele gleden med ski og lære hverandre nye ting.” - Marie H Nielsen (20 år)

Trenerpresentasjon #4

Gjøa Andersen Øien er 18 år og kommer fra Oppdal. Hun går skilinja videregående og har jobbet som skiinstruktør for Turkompaniet AS på Oppdal i et og et halvt år. Gjøa har vært instruktør på jentecamp og i freeskikonkuranse for Turkompaniet AS.

Frida Stokkebø Brodahl er 17 år og kommer fra Trondheim. Frida går også skilinja på videregående og har vært medlem av Freidig freeski i åtte år. Hun konkurrerte aktivt helt til hun ble trener. Etter å ha vært trener i freidig freeski er hun nå trener for Oppdal Idrettslag, i tillegg til å ha vært trener på ulike camper og samlinger.

«Vi gleder oss veldig til å bli kjent med jentene og tror dette kommer til å bli en artig opplevelse for alle." - Gjøa Andersen Øien (18 år) og Frida Stokkebø Brodahl (17år)