NOR Freeski Cup 8.-9. februar er reddet!

På grunn av snømangel har Aron SK besluttet å flytte bigair-konkurransen til Wyllerløypa og slopestylekonkurransen som opprinnelig skulle arrangeres i Ringkollen flyttes til Kirkeudbakken med Bærums Skiklub som arrangør. Andre helg i NOR Freeski Cupen er derfor reddet!

NOR Freeski Cup 3 og 4 skulle etter planen gjennomføres i Drammen og Ringkollen 8.-9. februar. På grunn av dårlige snøforhold så arrangørene seg nødt til å flytte arrangementene. Aron SK flytter NOR Freeski Cup 3 Big Air fra Drammen til Wyllerløypa i Oslo lørdag 8. februar. Bærums Skiklub har overtatt Ringkollen sitt arrangement og slopestylekonkurransen gjennomføres i Kirkerudbakken søndag 9. februar.

Dermed er NOR Freeski Cupen reddet og vi får opprettholdt antall renn i cupen under gode skiforhold. Vi får overta slopestylecoursen i Kirkerudbakken som det denne helgen arrangerer Norgescup i slopestyle for Snowboard. Wyller har også åpnet sitt anlegg og det ligger derfor godt tilrette for enda en helg med gode konkurranser i NOR Freeski Cupen.

- Det er krevende snøforhold for mange denne vinteren ettersom været ikke har vært særlig preget av minusgrader, så det var ingen selvfølge at vi skulle få det til. Når vi nå har fått reddet konkurransene er det takket være ivrige klubber og skianlegg som stiller opp på kort varsel. Vi har fått tilbud fra flere skianlegg og klubber som har tilbudt seg å ta på seg et renn, det setter vi utrolig stor pris på. Sier Marte Gleditsch, arrangementsansvarlig i Norges Skiforbund Freeski.

NIF-EPI01, 01