Informasjon

Brettforbundet Snowboard og Norges Skiforbund Freeski har sammen med Olympiatoppen satt et overordnet mål om å sikre en trygg, sikker og jevn utvikling for jenter. Bakgrunnen for dette, er mannsdominerende idretter, som kanskje ikke er tilpasset unge jenter sine behov hva gjelder oppfølgning, trening og samhold på tvers av skoler, klubber og idretter.

NOR Freeski starter sin egen satsningsgruppe med ca. 10 jenter i alderen 14 til 20 år. Målsettingen til satsningsgruppen er å få flere jenter inn på landslagene, gjennom å sikre gode og trygge rammer for de som ønsker å ta stegene i utviklingstrappen. Sammen med Brettforbundet Snowboard og Olympiatoppen vil vi jobbe tett sammen mot den felles målsettingen.

Prosjektet er samlingsbasert, hvor skoler/klubber vil være sterkt involvert for å sikre den daglige oppfølgningen mellom samlingene. Det vil bli flere samlinger gjennom sesongen, for både utøvere og trenere, som skal sikre glede, aktivitet, utvikling og kompetansehevning for alle involverte. Samlingene vil derfor også være et samlingspunkt for trenere- og ledere innen freeski, med fokus på erfaringsutveksling.