Nasjonale konkurranser

Årlig arrangeres det norgescup og norgesmesterskap i freeski. For sesongen 2019-2020 består Norgescupen av åtte renn, inklusiv NM i big air og slopestyle. I tillegg arrangeres det hovedlandsrenn i big air og slopestyle. I menyen til venstre finner du opplysninger om resultater, aldersklasser og nyttig arrangørinformasjon.

NOR Freeski Cup

NOR Freeski Cup (også kjent som Norges Cup, NC) er den offisielle rangeringsturneringen for norske utøvere. Turneringen er underlagt det internasjonale skiforbundet (FIS) sitt regelement (se mer informasjon under arrangement og nasjonale konkurranser).

NOR Freeski Cupen er Norgescupen (NC) for freeski. Cupen er åpen for deltakere i alderen 14 år og eldre, for sesongen 2019/2020 er yngste aldersgrense for å delta i cupen 14 år (det vil si født i 2006, og som dermed fyller 14 år i 2020). For sesongen 2019/2020 vil det være krav om FIS-lisens og årslisens (freestyle) for å delta i konkurransene. Mer informasjon om FIS-registrering og skilisens (årslisens) finner du under "for utøvere".

Terminliste NOR Freeski Cup 2020:

• Trysil NC: 25.-26. januar Bigair og Slopestyle
  • Aron/Drammen NC:  8. februar Bigair
  • Ringkollen NC: 9. februar Slopestyle
  • Kongsberg NC: 7. mars Bigair
  • Vassfjellet/Trondheim NC: 14. mars Slopestyle
  • Hafjell/Lillehammer NM: 26.-27. mars Bigair (kvalifisering torsdag og finaler fredag. NB! Mulighet for at  juniorfinaler kjøres torsdag, informasjon om dette kommer i januar).
  • Myrkdalen/Voss Hovedlandsrennene (for deltakere født i 2006 og 2007): 18.-19. april Bigair og Slopestyle
  • Geilo NM: 25. april Slopestyle

Se terminlisten for påmelding og mer informasjon om konkurransene.

nif-epi04, 04
NSF - Nor Freeski