Velkommen til Saariselkä-samlingen 2023

Finnmark skikrets og langrennskomiteen ønsker påmeldte deltakere velkommen til kretssamling i Saariselkä 15. - 19. november. Totalt 40 utøvere som skal delta i 15-årsklassen eller eldre kommende vinter deltar. Nå er programmet for samlingen klart.

Sykdom

Langrennskomiteen og samlingsleder Hilde Michelsen ønsker legge inn en tydelig påminnelse om at de som føler seg syk eller er i ferd med å bli syk dessverre må holde seg hjemme fra Saariselkä.

- Dere bor tett, og vi tar alle kloke forhåndsregler for å ikke smitte gode skivenner. Under samling skal alle være nøye med håndvask, og blir man syk under samlingen tar man kjapt kontakt med reiseleder så finner man løsning, sier Hilde.

Om du føler at kroppen brygger på noe, ta en telefon til samlingsleder Hilde for en diskusjon rundt statusen din og om du bør holde deg hjemme.

Hilde Michelsen har tlf: 410 61 836

Om samlingen

Se romfordeling

Det meldes om gode forhold i Saariselkä,  så etter noen år med utfordrende snøforhold kan vi glede oss ekstra til dagene som ligger foran oss. Vi bor alle tilknyttet Santa`s Hotel Tunturi, som ligger i Luntontie 16. Det er samme plass som vi har bodd de siste årene. De eldste juniorene bor i hytter med 10 personer i hver, mens de yngre bor i de samme 6-manns leilighetene som i fjor.

Romfordelingen blir lagt ut til samlingsstart.

Se deltakerlisten på iSonen

Torsdag vil det bli foredrag med tidligere Norgesmester på ski, Tore Olsen fra Alta IF. Gled dere til å høre triksene Tore har tatt med seg fra juniorårene og frem til voksen alder. Hvordan han Tore tatt vare på og utviklete en livslang treningsglede.

Vi ønsker at alle har med skolebøker og bruker tiden mellom øktene til skolearbeid.

Om det skulle være spørsmål om opplegget

Kontakt: Jonas Sjøkvist Karlsbakk
Admin Finnmark Skikrets
Tlf: 913 96 943
Epost: jonas.karlsbakk@skiforbundet.no

Oversikt ledere

Espen Suhr

Hovedtrener 15/16 år

Karoline Seppola Brøndbo

Trener 15/16 år

Tore Olsen

Hovedtrener Jr

Karin Rasmussen Bakken

Trener Jr

Hilde Michelsen

Reiseleder krets

Program for kretssamlingen

Last ned programmet i pdf-format

Få tradisjoner er mer fundamentert i Finnmark skikrets sitt årshjul enn treningssamlingen i Saariselkä i november. Alle som har hatt en karriere innenfor langrenn i Finnmark, har også minner fra disse herlige sesongåpningene på nordkalottens ferskeste snø.

Vi ønsker at samlingen skal være en god både sosial og sportslig møteplass og legger til rette for at samtlige deltakere er med på alle deler av programmet. Slik bygger vi et godt skiteam i Finnmark

Like mye som vi gleder oss til å teste skiføret, er det bare å beklage kursstigning og økte priser globalt som gjør at årets samling har fått en prisoppgang i forhold til tidligere år. Vi har forhandlet priser med hotellet på mat og rom, slik at dette tross alt er et veldig bra tilbud og høyst konkurransedyktig i forhold til andre destinasjoner i Nord-Finland.

Prisen inkluderer full pensjon, med mat og overnatting, fra onsdag til søndag og skal dekke de fleste behov som utøverne har.

Program og økter vil bli utarbeidet i løpet av oktober.

Miljøsamling for de yngste

Det planlegges også ei miljøsamling for utøvere under 15 år fra fredag til søndag, men denne administreres av skiklubbene selv og koordineres av Kirkenes og Omegn Skiklubb. Kontakt Hilde Michelsen i KOS for spørsmål om planene for denne samlinga.
Hilde.Michelsen@nav.no

For spørsmål om kretssamlingen, kontakt:
Jonas Karlsbakk, adm.sjef Finnmark, 913 96 943
Roger Finjord, LK-leder Finnmark, 913 17 676