Deler av det nye kretsstyret med Roger Finjord (t.v.), Per oskar Andersen, Jeanette Emdal og Thomas Darell, sammen med Sigrid Snuggerud som er medlem av styret i Norges skiforbund.

Nytt kretsstyre for Finnmark skikrets

Lørdag 13. mai ble det avholdt skikretsting for Finnmark skikrets i Karasjok. Thomas Darell ble gjenvalgt for en ny periode som kretsstyreleder.

I tillegg til ordinære skikretstingssaker, med beretninger og økonomi, ble skikretstinget avsluttet med valg til styret og komiteer.

Last ned protokollen fra skikretstinget.

Thomas Darell fra Hammerfest Skiklubb tar gjenvalg som kretsstyreleder og får med seg Per Oskar Andersen som nestleder. I styret sitter ellers leder for langrennskomiteen Roger Finjord Alta IF og leder for alpinkomiteen Jeanette Emdal Alta Alpin og Snowboardklubb. Roger tar gjenvalg, mens Jeanette er ny i ledervervet i AK og i styret.

Klubbdelegatene som var samlet til skikretstinget 2023 i Karasjok.
Klubbdelegatene fra Finnmarks skiklubber som var samlet til skikretstinget 2023 i Karasjok.

Medlemmer i styret er Merethe Jacobsen Haugsnes, Båtsfjord sportsklubb, som tar gjenvalg, Jarle Olsen Kirkenes og Omegn Skiklubb, som er ny og Ane Sofie Mikkelsen fra Sandnes Idrettslag som også er ny.

Vararepresentanter i styret er May Britt Harila fra IL Polarstjernen og Tony Pedersen fra Kirkenes og Omegn Skiklubb. Begge de to som er vara er nye representanter.

I Alpinkomiteen  sitter de samme fire som i forrige tingperiode, men vervene er endret på. Ny leder i AK er Jeanette Emdal fra Alta Alpin og Snowboardklubb. Hun bytter plass med Øystein Flage fra samme klubb, som nå blir komitémedlem. Kristine Rønquist Hammerfest alpinklubb og Morten Figenschou fra Sandnes idrettslag fortsetter som medlemmer i alpinkomiteen.

I Langrennskomiteen fortsetter Roger Finjord fra Alta IF som leder. Ny nestleder og soneleder øst er Hilde Michelsen fra Kirkenes og Omegn skiklubb. Komitémedlem og soneleder vest er Tom Eirik Lysmen Jakobsen fra Hammerfest skiklubb. Medlemmer i langrennskomiteen er Tone Dahl Andersen fra IL Forsøk, Svein Olaf Reiersen fra IL Polarstjernen og karin Rasmussen Bakken fra Tverrelvdalen IL.  Foruten Roger er det bare Svein Olaf som tar gjenvalg i langrennskomiteen. De øvrige er nye medlemmer.

For øvrige vedtak fra  skikretstinget, last ned protokollen øverst i artikkelen.

NIF-EPI02, 02