FIS-listen langrenn 2022/23

Er FIS-listen med inn- og utmelding av finnmarksløpere i langrenn for sesongen 2022-23 komplett? Nye løpere må meldes inn og de som ikke skal stå der lenger må meldes ut.

Følgende løpere må meldes inn/ være innmeldt til FIS-listen:

• SENIORLØPERE og JUNIORLØPERE (fra klasse 17 år) som deltar i FIS-renn, Norges Cup og NM kommende skisesong.

Se listen over de som står registrert med FIS-lisens i Finnmark: FIS-liste-Finnmark.pdf

Løpere som skal delta i overnevte renn, må ha undertegnet  egenerklæring/Athletes Declaration De som tidligere er meldt inn i FIS-systemet og dermed har undertegnet Athletes Declaration, trenger ikke gjøre dette på nytt.

NB: Nye løpere som ikke har undertegnet Athletes Declaration, må gjøre det og sende skjemaet til skikretsen ved innmelding. Ingen løpere blir påmeldt FIS-listen uten å ha undertegnet erklæringen. Løpere under 18 år, må ha foreldres/foresattes underskrift. Husk å skrive på ”engelsk måte” ( ikke æ,ø,å). NM senior stafett/teamsprint er ikke FIS-renn.

Innmelding:

Gi individuell eller klubbvis  tilbakemelding på mail innen 10. oktober til finnmark@skiforbundet.no om du er ny løper eller skal strykes fra listen.

• Løpere som skal strykes fra listen.
  • Nye løpere (PS! Husk å sende inn AD-skjema)
  • Endringer på utøvere, navn, klubb etc.

PS: Løpere som allerede er oppført på FIS-listen, og som fortsatt vil stå der, trenger ikke melde inn noen beskjed

Egenerklæringsskjema for nye løpere  (Athletes Declaration) sendes til Finnmark skikrets  innen 10. oktober  skannet pr. e-post. (Samme e-post adresse som over.)

Prisen for innmelding på FIS-lista vil for kommende sesong være ca. kr. 350,- pr. løper. NSF dekker for løpere på sentrale landslag. Skikretsen sender samlet oversikt til Norges Skiforbund og forskutterer avgiften ovenfor NSF. Skikretsen viderefakturerer klubbene i ettertid når vi mottar faktura fra Skiforbundet etter sesongen 2022-2023.

Klubben  har ansvar for å melde inn til skikretsen hvilke løpere som skal innmeldes, hvem som skal strykes og hvem som skal bli stående på lista. Løperne må derfor sørge for innmelding og utmelding via klubben - evt. informere klubben sin. Dersom vi ikke hører noe, går vi ut i fra at det ikke skal gjøres noen endringer for klubben, og det vil bli fakturert for sesongen 2022-23.

nif-epi04, 04