Invitasjon åpen skisamling i Saariselka

Kirkenes og omegn skiklubb inviterer alle klubber og aldersgrupper i Finnmark skikrets til Saariselkä på skisamling 18. - 20. november. Klubbene organiserer reise og opphold selv og så lages et felles treningsopplegg fordelt på aldersgrupper.

Gjennom snart 10 år har KOS hatt tradisjon for å ta med hele klubben til Saariselkä samme helg som krets har sitt opplegg for 15 år og eldre. Dette har vært en svært populær familietur som både utøvere og foreldre i KOS har satt stor pris på. Etter hvert ble hele øst invitert inn og har deltatt. Nå utvider KOS invitasjonen og håper at de får med mange av klubbene i vest også.

KOS ønsker herved hele ski-Finnmarks 11-14 åringer velkommen til denne samlingen. I tillegg organiserer KOS en egen familiesamling med skilek for utøvere fra 10 år og yngre. Klubbene må selv organisere reise og opphold og så samarbeider alle om treningsopplegget.

"Dette er en utrolig fin start på skisesongen, som vi også i år håper mange vil ta del i sammen med oss", skriver KOS i invitasjonen sin

Påmelding sendes på epost til Hilde Michelsen på: hilde.michelsen@nav.no
Last ned påmeldingsskjema
MERK: Klubbene må organisere overnatting selv.

KOS stiller med trenerteam og koordinerer treningsopplegget, men de trenger hjelp til gjennomføringen avc dette fra de andre klubbene.  I tilegg er dette en åpen familietur, med skilek for de yngste under 11 år.

Sportslig opplegg

KOS setter opp treninger og tar hovedregi for disse, men de ønsker at trenere fra klubber melder seg med og bidrar inn. Se plan for treninger lenger oppe i dokumentet

Se hele treningsplanen her.

Opplegg knyttet til 11-12 års gruppa: Dette kan rettes til Tony Pedersen tlf: 476 59 528,
Opplegg knyttet til 13/14 års gruppa: Dette kan rettes til Hilde Michelsen tlf: 410 61 836

Jo flere trenere, dess bedre, så meld ifra om du kan bidra inn på treninger og hvilken aldersgruppe du ønsker å bidra i.

Trenere
Gruppe 1: Jenter og gutter f 2011/2012:
Hovedtrenere  Tony Pedersen og Marita Pettersen (KOS), andre klubbtrenere melder seg til Tony/Marita og bidrar inn

Gruppe 2: Jenter og gutter 2009/2010:
Hovedtrenere Hilde Michelsen og Jarle Olsen (KOS), andre klubbtrenere melder seg til Hilde og kobler seg på
HUSK: Felles trenermøte i resepsjonsdelen badehotellet for hovedtrenere og klubbtrenere som melder seg
OBS: Stilart-bytte på øktene kan forekomme. Trenere må sikre at alle utøvere får beskjed dersom endring.

Gruppe 3: barn født 2013-2016
Hovedtrener fra KOS: Kristine Ramberg
Foreldre må følge med da det er vanskelig få til skilek i løypene. Barn i denne aldersgruppen fra andre klubber, ifølge med foreldre eller en voksen, er velkommen til å delta på KOS sitt opplegg

Utstyrsliste:

• 11 år og eldre anbefales 2 par ski, et par til klassisk og et par til skate, samt to par staver, til fristil og klassisk
  • Under 10 år så rekker det fint med et par ski, men ta gjerne da og vask litt bort og over skien slik at de er mest mulig glatte til fristil økt (klubb tar med rengjøring til dette)
  • Klær det er behagelig å trene i i forhold til tempen man kan få der borte
  • Varme nok hansker/votter
  • Badetøy
  • Kortstokk, spill
  • Og det du ellers har med tilpasset der du sover😊

Last ned hele invitasjonen fra Kirkenes og Omegn Skiklubb.

Informasjon om påmelding og bestillinger:

Du melder deg på treningssamlingen til Hilde Michelsen:
Hilde Michelsen 410 61 836, eller epost: hilde.michelsen@nav.no

Fint om dere organiserer klubbvis påmelding, men Hilde tar selvsagt imot enkeltpåmeldinger også.

I påmeldingen ønsker vi informasjon om:

• Navn på utøvere og klubb
  • Fødselsår
  • Ankomstider
  • Hotell/leilighetsområde dere har bestilt er fint om man legger ved
  • Bestillers rolle i klubben
  • Eventuelle trenerressurser i din klubb

Last ned påmeldingskjema her

Kan du hjelpe til med trening setter vi pris på det. Viktig også at vi har oversikt på lagleder/kontaktpersoner for din klubb, slik at vi vet hvor info kan sendes. Dette henger sammen med at det kan bli endringer i plan som følge av kulde etc, og da må vi nå ut med endringer til alle.

Overnatting:

Det er ingen felles booking av overnatting og dette organiseres av hver enkelt klubb/deltaker. KOS gjør det slik at alle familier bestiller og dekker overnatting og bespisning selv. Dersom du ikke kan reise med ditt barn avtaler vi oss imellom, og det løser seg alltid at barnet kan bli med noen andre på gruppen.

Velger man leilighet/hytte kan det bli en billigere løsning. Book i god tid. Har du spørsmål om booking/overnatting kan det rettes til Hilde Michelsen eller Tony Pedersen.

Vi anbefaler at man booker på badehotellet eller leilighet/hytte i gangavstand til badehotellet, da det blir litt sosialt møtepunkt for ungene. Dersom andre klubber vil booke felles overnatting eller booke for sine utøvere så gjør man selvfølgelig det. Du må forhøre deg med din klubb hvordan dere organiserer overnatting, egenandel etc.

Koordinering av måltider:

Vi har ingen felles bestilling av måltider, men pleier å organisere felles bespisningstider. Vi må spre oss litt utover kvelden siden vi er ganske mange, så det anbefales at man samsnakker litt. Fredag kan det være fint å booke bespisning på Racca, dette er restaurant på badehotellet, eller selve hovedrestauranten på badehotellet.

Kanskje det kan løses slik at 11-12 år med følge spiser en plass til et klokkeslett, og 13-14 år med evt følge en plass til et klokkeslett. Dette vil vi se på om vi får til slik at det blir mest mulig sosialt, selv om vi bor hver for oss.